Zilele Iasiului 1 (Sau: Vineri, intr-o maniera postmoderna)

Vineri. In statie in Tudor o multime de studenti cu bagaje in maini asteptau tramvaiul 7 care se pare ca nu mai venea. Situatia a fost salvata de un 13. Il iei pana la fundatie, de acolo cobori Rapa Galbena si mergi pe jos pana la gara. Dar nu am reusit sa ma sui in el. Era full si mi-o luasera altii inainte. Am mai asteptat. Imi spuneam ca daca nu ajunge odata, iau un taxi. Apare un alt 13. Ma urc in el si astept sa ma duca. Foarte multa lume, un miros insuportabil. Tramvaiul se misca alene pe strazi. O aglomeratie cu miniodata nu am vazut in Iasi. E Iasiul un oras mare dar nu e foarte aglomerat, cum e Bacaul de exemplu. Masinei ce blocau sina tramvaiului, multi oameni pe stada. Ajuns cu greu in gara, dupa ce am alergat pe strazi ca sa ajung la timp, am fost izbit de nebunia care era pe acolo. Politisti, jandarmi, vanzatori ambulanti. Cand am intrat in sala de asteptare am rams socat. peste tot batrani ce dormeau, pe scaune, pe jos, prin colturi, pe scari. Erau parca refugiati. la fiecare ghiseu de bilete era o coada de 10-15 paersoane. m-am asezat tacticos la una din ele si am asteptat. pe peron si mai multa lume. Femei ce carau buchete mari de flori, barbaci cu buccele... Pe bancile de pe peron, aliniati ca sardelele intr-o conserva stateau niste batrani si deasupra lor flutura un benner pe care scria AVIVA pensii private, pentru o batranete linistitia. PAna si sageata era pregatita de sarbatoare. Era sulimentat un vagon.
Pana la aceasta intamplare ii judecam pe cei de la tv, cand aratau aceste aspecte si nu le aratau pe cele pozitive. Dar acum le dau dreptate, e socant. Ce nebunie se creeaza si cand te gandesti ca toate sunt cu un scop frumos, sarbatorirea Sfintei Parascheva

Comentarii

Postări populare