Lion for Lambs


Aveam de mult filmul in calculator dar nu simteam nevoia sa il vad, pana ieri cand am vazut 10 minute iar astazi l-am continuat. Nu il mai vazusem de mult pe Robert Redfort intr-un fim si acum aveam ocazia sa il vad intr-unul regizat si produs chiar de el. A doua provocare era Tom Cruise care o cam daduse in bara cu ultimile sale doua filme. Si desigur Meryl Streep. Nu se poate sa nu ma uit la un film de-al ei mi se pare fantastica.
Filmul mi s-a paru plictisitor la inceput, de aceea am luat multe pauze, am observat coafura lui Meryl fata de rendition, imbatranirea lui Tom si suvitele lui Robert. Am ramas dezamagit de film, pana aproapre de final pentru ca am avut imresia ca este un film pro republican si pro razboi dar in final mi-am dat seama ca una din ideile principale ale filmului e "Da-te cu dracu pana treci podul" sau "Zi ca el si fa ca tine". Pelicula este de fapt o ironizare a conceptelor si ideilor republicane, ale noului vis american; este de fapt o atentionare si o amintire a razboiului din Vietnam. Ni se atrage atentia ca, la fel ca si atnci, se pierd vieti omenesti pentu un moft, pentru o cauza pierduta de mult, pentru un vis devenit utopic. " Cea ma mare armata si cea ma puternica poate prinde trei oameni", se pare ca nu. Au murit multi oameni iar acest razboi trebuie incheiat, au trecut sase ani de la deschiderea lui, mai mult decat al Doile Razboi Mondial, care a durat 5. in schimb mentalitatea conducatorilor repubuplicani este de a incerca noi strategii si de a continua razboiul, nu de al incheia.
Un film ce zic ca merita urmarit nu neaparat pentru idee ci pentru marii actori.

Pe curand...

Comentarii

Postări populare