Ironia salveaza omenirea... parerea mea.

E sambata seara iar emisiunea la care ma uitam, Megastar, s-a treminat. In afara de Frumusica, la TVR1, nu mai e nimic. Dau peste NOra pentru mama si la fel ca la tleshoping raman blocat. Nu red ca am vazut vreo emisiune intreaga sau maii des de una pe luna. Mi se mai intampla cand butonez telecomanda sa dau de emisiune si sa las acolo 5 minute fascinat de mahala. In schimb acum m-am uitat (pana s-a luat curentul) si am observat un lucru ce nu e valabil numai aici. Toata lumea a devenit ironica. Arunca o pastila, pune lumea pe cearta iar apoi ia atitudinea de ironie. X, esti o proasta. Multumesc, raspunde X. Inainte imi placea sa fiu ironic dar de cand toti sunt nu mai sunt eu. E bine intr-o cearta sa fi ironic pentru ca n te consumi psihic, nu te enervezi in schimb pe partenerul de cearta il termini cu ironia ta. Lui ii vine sa se dea cu capul de toti peretii cand vede ca tu esti calm iar el se consuma. In schimb cand ambii sunt ironoci disctia nu mai are rost. Din ironie in ironie nu ajungem nicaieri. Dar acum aste e la moda sa fii ronic indiferent daca tu ai dreptate sau nu, indifernt daca tu esti ala mai destept sau nu.
Al doilea lucru care ma dispera si il observ tot mia des si la televizor, la emisiunile cu oameni obijnuiti este sintagma "Parerea mea" spusa la finalul unei propozitii. De exemplu: Y, ce parere ai despre ceea ce spune Z? la care Y: Eu cred ca Z minte, PAREREA MEA. Logic (daaaah) ca e parerea ta, ca pe tine te-a intrebat, nu a intrebat ce crede Proust sau de ce nu Paler despre discutia respectiva, ci te-a intrebat pe tine. Pana acum erau cu "Sincer". Orice popozitie, adica raspuns la intrebare incepea cu sincer. "Sincer nu stiu ce sa spun" sau "Sincer, eu cred ca are dreptate" si in acest caz DAAAAH logic ca vrea parerea ta sicera. Acum culmea ar fi sa zica "Sincer, cred ca minte, parerea mea" as dispera daca as auzi pe cineva raspunzand asa pentru ca apare acel sincer, pe care nu ni-l dorim, si "parerea mea" care e de prost gust si denota prostie si mediocritate si pe langa asta mai e si "cred" adica dupa ce ca e parerea ta sicera, pentru ca ai sublinia asta nici nu stii sincer, spui "Cred." Dece Doamne iarta-ma mai iei cuvantul? Sincer, parerea mea....
Pe curand...
(Sincer, pe curand, parerea mea...)

Comentarii

Postări populare