Atena, ziua 3

Stiam ca ma asteapta azi o zi grea si lunga dar acum, spre seara, nu credeam ca o sa mai reusesc sa ajung cu bine la destinatie.
Dimineata am avut o eroare de sistem pentru ca mi-au sarit doi nasturi de la camasa si a trebuit sa ne intoarcem sa ma schimb. Apoi am avut parte de un ocol pentru ca era o parada in centru. In cele din urma am ajuns la National Gardens de unde am luat autobulul turistic. 17 euro, valabilitate 24 de ore, opriri in principalele locatii ale Atenei. Prima oprire a fost la Panatinaikos, la primul stadion in care s-au tinut jocurile olimpice moderne. Stadionul este construit integral din marmura. La intrare ti se ofera niste casti si un aparat ce urmeaza sa iti explice ce se intampla in cele 12 puncte predestinate ale turului stadionului.
A doua oprire a fost la Muzeul National de Arheologie, unde pe langa ca a fost moca, ca suntem studenti intr-o tara UE, a fost si fotografierea gratuita. Am pierdut doua ore interesant, hoinarind cele 50 de sali ale muzeului. De aici ne-am intors in autobuz si am coborat sa mancam la o taverna, in dru,ul spre Acropole. Am avut noroc si am prins si muzeul deschis. Cladirea era impreionanta. Proiectata de arhitectul elvetian Bernard Tschumi, cladirea are la baza sticla. Cam trei sferturi dintre podele sunt de sticla, si poti sa vezi dedesupt. E interesant sa vezi ruinile la parter dar e si mai interesant sa ai o podea din sticla la etajul 3. Povestea cu biletele a stat cam ca peste tot: Hello, we are students, from Romania / Oh, ok, its free. Doar ca fotografierea era interzisa. De la muzeu am urcat Acropolele si ne-am plimbat ca nebunii printre ruine. Acropolele e in renovare asa ca m-am delectat cu ce nu am visat niciodata: reabilitare.
De sus de pe Acropole am vazut un templu si am plecat in cutarea lui. Am oprit la Agora si apoi la templul Efarstos. De acolo am dat iarasi in Monastiraki de unde am luat cadouri pentru cei din familie. Apoi ne-am intors la autobuz si am mai facut un tur al orasului, noaptea.
Maine ne ramane Templul lui eus pe care ne chinuim sa il vedem de doua zile si sa iau suveniruri.
PE curand...
P.S.: NU prea merge netul ca as fi incarcat poze pe photoblog. O sa revin cu update-uri apoi

Comentarii

  1. le-ai ametit putin :P Panathenaicos = stadionul si Hefaistos e la agora ;)) te cred dupa atata umblatura:P

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare