Experiment


Ieri am primit un mail de la Ikki, masterandul ce conduce laboratorul profesorului Hamada ca experimentul de miercuri s-a amanat insa este unul astazi si sa fim la ora 11 in biroul domnului profesor.
Am plecta pe la 9 jumate sa am timp berechet sa ajung. Afara era racoare asa ca am avut pe mine o bluza cu maneca lunga si geaca iar pentru ca picura am avut umbrela.Am ajuns in Takananobaba unde era innourat insa destul de cald. Era a doua oara cand imi iau teapa cu vremea. Am vazut un puhoi de studenti ce o luau intr-o alta directie si mi-am zis ca aia e celebra scurtatura catre campus (vazusem pe harta ca e una dar nu stiam cum sa merg). Am luat-o pe nistr sradute inguste, printr-o parcare iar apoi am ajuns intr-un parc. Am traversat parcul, am trecut pe langa un bazin de innot si am ajuns la poarta diametral opusa de poarta pe care intram eu. Tot drumul mi-am zis ca daca ma insel iar ei merg in alta parte am timp sa ma intorc si sa o iau pe drumul stiut de mine. Insa drumul era cel bun si dura numai 10 minute. Asa ca am avut un nou record de 50 de minute de ajuns la scoala si nu o ora si 5 minute, vechiul record. Cum aveam timp berechet m-am dus sa ma interesez de cursurile de japoneza. Din pacate, pentru ca am ore miercurea si vinerea de la 10 jumatate nu pot sa particip la cursurile de japoneza. Aceste cursuri sunt in fiecare zi de luni pana sambata de la 9 la 12.
Am aflat de la profesorul Hamada ca seminarul nu se tine inca si ca se va tine doar cand apar probleme la curs. Apoi a venit Ikki si a zis ca trebuie sa plecam. In timp ce traversam campusul a zis ca avem timp sa ne luam ceva de mancare. Am oprit la magazinul de la subsol si ne-a recomandat un recipient mic pe care scria energy. Era un jeleu ce nu contine calorii si are valoarea nutritiva a unui bol de orez. Ca sa ajungem la institutul de cercetare am schimbat 3 trenuri si un autobuz. In staita de autobuz ne-am mai luat ca un fel de placinta cu carne inauntru ce mie mi-a placut mult.
Si acum sa explic cum sta treba cu experimentele pe aici. Intr-un oras de langa Tokyo, dupa cutremur 400 de case au avut de suferit din cauza lichefierii solului. Doi dintre reprezentantii propietarilor acelor case, absolventi de Waseda, au venit la universitate ca ceara ajutor. Universitatea l-a propus pe Hamada, el fiind expert in seisme iar el a zis ca are o propunere dar trebuie facut un experiment. Asa ca asociatia de proprietari plateste tot: experiment, transportul studentilor si plata profesorului. Experimentul afost facut de 5 studenti in an terminal, fiind teza lor de licenta. Experimentul conta in 4 case, la scara 1:50, facute din plastic si carton, ce pe fund au niste greutati care sa reprezinte greutatea utila a casei. Prima casa are o fundatie clasica, a doua o fundatie pe piloti iar urmatoarele doua au o fundatie tip un pilot mare cat fundatia existenta, la una din case cu lungimea de 2,5m iar la a doua 3,5m. Aceste case (machete) au fost bagate in pamant lichefios (nisip suprasaturat cu apa), intr-o cutie metalica, asezata pe o platofma seismica (mai mica decat cea de la Iasi). S-au simulat doua cutremure iar dupa aceea s-a vazut cat s-au afundat in pamant. Rezultatele cele mai bune le-au avut cele doua case cu fundatia cu un singur pilot mare cat tot perimetru fundatiei vechi. La experiment au fost prezenti si reprezentantii consiliului proprietarilor iar dupa acest experiment vor avea o intalnire cu profesorul Hamada sa discute solutia potrivita.
Cei doi proprietari au fost destu de draguti sa ne duca cu masina pana la a doua statie de tren (dincolo de autobuz si primul tren), astfel nu am mai schimbat decat doua trenuri. Banii ce i-am platit azi pe bilet ne vor fi returnati. Am ajuns apoi in camin, la aproape 7. Sunt cam obosit si maine am primul curs.
Pe 14-15 octombrie avem escursie de laborator. Toti studentii profesorului Hamada (studii licenta, master si doctorat) impreuna cu profesorul o sa mergem intr-un oras, intr-o cabana unde trebuie sa facem cate o prezentare de 10 minute a proiectului nostru (licenta, dizentatie, doctorat) iar seara ne imbatam. Ordinile profesorului se executa, nu se discuta. Aceasta petrecere este pe banii laboratorului.


Pe curand...

Comentarii

  1. Wow. Foarte foarte fain, te invidiez pentru ceea ce ai ocazia sa vezi si sa inveti. Te rog, cat timp stai in Japonia, sa scrii in continuare pe blog. Toarna tot! :D Te imbratisez, numai bine!

    RăspundețiȘtergere
  2. acum ma pregatesc sa scriu un nou articol despre ce am facut az, am avut primul curs.

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare