Gyudon

Cu toate ca am scris mai demult despre Dumbrui ca fiind una din mancarurile mele preferate aici nu am scris nicioada despre Gydon (se ciheste ghiudon - cu un n aproape mut). Si cum saptamana asta am servit acest fel de mancare, intr-o seara la cina, m-am gandit sa scriu despre.
Gyudon este un tip de don (un bol cu orez si carne deasupra) ce contine carne de vita, ceapa si taitei subtiri de orez. Carnea taiata fasii, ceapa si taiteii se fierb in Dashi, o supa traditionala facuta din ton, sos de soia, apa, Mirin (vin din orez, dulce cu alcool 14%) si putin sake.Toate acestea, impreuna cu sosul se toarna peste bolul de orez si se orneaza cu Chimbir colorat, numit Beni Shoga.
Cu toate ca aceasta combinatie poate suna ciudat, felul de mancare este foarte gustos.

Pe curand...

Comentarii

Postări populare