La frizer

Dupa cum m-am plans in mai multe randuri: aici si aici, parul imi cade in draci. Ultima oara cand m-am tuns, a fost acum aproape 6 luni, cand am plecat de acasa. Varfurile incepusera sa se despice si parul era destul de lung. Nu mai stiam ce sa fac cu el. Am incercat spuma, insa nu avea niciun efect, am incercat ceara, insa nu stiu sa o folosesc iar acum 4 zile mi-am cumparat ceara sprey, cu care te dai pe straturile de dedesupt ale parului si parul in sfarsit are volum. Insa a doua zi, cand am incercat sa ma pipetam mi s-a rupt o draoie de par si nu imi mai permit sa il pierd. Asa ca ieri mi-am luat imima in dinti si m-am dus sa ma tund.
Ma intalnisem la cina cu Alireza marti si imi spusese ca el rea sa mearga joi sa se tunda. I-am zis ca vreau sa merg cu el si a inceput sa rada. Posibil pentru ca era pentru prima data de cand sunt aici, iar el se tunde in fiecare luna. Miercuri seara am stabilit ca dimineata vom merge impreuna la frizerul la care merge el, in spatele caminului. Si ca sa mai intru in detalii, nu m-am trezit dimineata pentru micul dejun, ci m-am trezit can Alireza mi-a trimis mesaj, la 10, sa ne vedem in jumatate de ora sa mergem la frizer. I-am cerut o ora pentru ca aveam prea multe de facut si eram prea somnoros si o ora mai tarziu intrasem timid pe usa frizerului.

Pretul unui tuns in japonia este intre 3000 si 4000 de yeni. Ca sa intelegeti mai bine, 100 de yeni e un euro, deci tunsul e intre 30 si 40 de euro. Exista saloane, din alea de fitze, iunde e de la 5000 la 6000, si mai exista frizerii, numite "Just Cut", care costa 1000 de yeni, insa te tund timp de 3 minute. Frizerii de cartier, cei care au frizerii la fiecare colt de strada. (in drumul meu de la camin pana in statie sunt 10 frizerii, doua coafoare si un doua saloane), au preturile intre 3000 si 4000 de yeni. Frizeria e mica, e un singur frizer. Aici, unde am fost eu, e de fapt, o camera din casa lui, pentru ca are o usa in spate, pe unde intra in casa. Frizerul era un tip batran, cu 3 suvite de para in cap, da si alea vopsite brunete, sa para mai tanar. Cu toate ca nu le dai niciodata varsta.
In momentul in care am intrat, avea un client pe care il terminase de tuns, insa il barbierea. Frizerul ne-a servit cu bomboane de ciocolata si ne-a poftit sa asteptam pe canapea. Alireza a zis sa fiu eu primul si ca ma ajuta el sa ii explic ce vreau (el stie 3 fraze in japoneza, da e foarte sigur de el). I-am aratat o poza de pe telefon, cam cum as vrea sa arate parul meu, in timp ce Alireza, in japanese english, ii spunea sa ma tunda 5-6 cm. Abia am reusit, cu mainile si pe poza sa ii arat ca vreau bretonul pe o parte, insa Alireza zicea ca sigur nu intrelege. Insa mosulica mi-a arata o poza dintr-un catalog si era cam ce vroiam. Unde sa-i mai explic sa-mi fileze parul, ca daca nu il fileaza o sa arat ca un pudel dupa ce ma spal pe cap... Mi-am zis: "Cu Dumnezeu inainte" si am inchis ochii. Cand i-am deschis, arata bine. Nu imi venea sa cred. Plin de par de jur imprejur, par ce se vede in poza (cu toate ca e Ali cel ce se tunde in poza, parul e al meu, pentru ca abia incepea sa il tunda pe el), dar arata ok. Apoi s-a apucat sa imi rada parul de pe ceafa, cu briciul. Unde vezi in Romania sa te dea cu spuma de ras si sa te maseze pe ceafa inainte sa te rada, apoi sa te dea cu pudra sa nu te iriti. Apoi a mai facut catea finisaje si m-a uscat.
Cand i-am intins banii sa ii platesc, mi-a dat un bax de 5 cutii de servetele (din alea de care le folosesc psihologii in filme - nu stiu altfel cum sa explic), spunandu-mi ca e cadou din partea lui, pentru ca sunt client nou. Un gest foarte frumos, insa la cati bani am dat pe tuns, era si normal sa primesc mai mult. Insa in Japonia astea sunt preturile, in America e jumatate, la noi e de 5 ori mai ieftin. Cred ca in Romnia e foarte ieftin...
Pe curand...

Comentarii

Postări populare