Nikko (2)

Despre prima parte puteti citi aici.
 A doua oprire a fost la Toshogu shrine. Aici am vizitat un complex de temple sintoniste si mausoleul sogunului 
Tokugawa Ieyasu, cel care a pus bazele orasului Nikko.
La intrarea in complex se afla o frumoasa pagoda, fiind si prima pe care am vazut-o pana acum in realitate.

Toshogu nu este cunoscut numai pentru mormantul shogunului ci si pentru sculptura celor trei maimute intelepte: Nu aud raul, Nu vorbesc despre rau si Nu vad raul. In prima incinta se afla cateva temple: unul din ele avand sculptura celor trei maimute, altul cu un elefant si alte cateva,  fantana pentru a te curata inainte sa intrii in templu si poarta ce te duce, sus la complexul principal


 Din pacate si aici a fost aceasi regula: fara poze in interior si tot din pacate era in renovare. Se repicta. Insa aici a aparut noua regula pe care am intalnit-o apoi peste tot: Va rugam sa va lasati incaltamintea la intrare. Mie poate sa imi fie frig oriunde, numai nu la picioare. Iar pe dusumele reci, neincalzite, de lemn tocmai asta s-a intamplat. Dar a meritat pentru ca e cel mai frumos templu pe care l-am vazut.  O multime de detalii si sculpuri in lemn, picturi si culori frumos puse una langa alta. Templul acesta se numeste Yomeimon.

De la Yomeimon am urcat spre Templul Pisicii Adormite, acolo unde se afla si mormantul shogunului. Pentru a ajunge la mausoleu am urmat un drum de piatra, prin padure si am urcat zeci de scari de am crezut ca imi dau sufletul. Din pacate nu am vazut sculptura pisicii adormite pe templu si nici nu am avut pe cine intreba.

 Cand am coborat am descoperit ca in acelasi complex, in stanga templului Yomeimon, era Treasury of Toshugu Shrine, celebru pentru ecoul clar ce este in interior. Tavanul este pictat cu un mare dragon ce  conduce sunetul, facand ca ecoul sa fie atat de bun si sunetul atat de clar. Nu stiu cum de nu am facut nici o poza la templu. Singura poza pe care o am, e cea de mai jos, in care se vede doar un pic. In interior au fost aceleasi reguli: fara fotografii si incaltaminte.


 Pe curand...









Comentarii

Postări populare