Yokohama (1)

Am pus acel 1 in titlul articolului pentru ca mai mult ca sigur vom mai merge in Yokohama, nu numai pentru ca o sa impart articolul in 2 parti. Am hotarat sa fac asta, pentru a nu fi un articol prea lung. Este al doilea oras ca marime din Japonia si este la mai putin de o ora distanta de Tokyo.
De cateva saptamani e vreme nasoala in weekend ceea ce ma scoate din sarite ingrozitor de tare. Vineri incepuse sa ploua si temperatura scazuse destul de mult iar sambata era la fel pe la ora pranzului. Ma uitasem pe net sa vad cum era vremea si era la fel si duminica. Insa sambata dupamasa a aparut soarele iar duminica pana spre seara a fost frumos.
Acum fiind spuse conditiile meteo o sa explic de ce Yokohama. Dupa cum majoritatea dintre voi stiti, eu am aplicat prima data pentru Yokohama. Universitatea a fost una de renume insa in ultimii ani a decazut. Dar eu am vrut neaparat sa vad orasul in care era cat pe ce sa locuiesc doi ani. Yokohama a fost primul oras din Japonia care si-a deschis portul pentru comenrtul international, ceea ce il face un oras cosmopolit. Orasul are un aer european mai mult decat alte orase din Japonia

Hakan imi spusese vineri ca vrea sa viziteze ceva duminica. El este inscris intr-un club in care iti pui casa la dispozitie pentru oameni ce viziteaza orasul in care stai, iar la randul tau, cand esti intr-un oras strain, poti sa dormi la o persoana din acest club. In weekend ii venea un tip, ce mai fusese la el, tip pe care il considera foarte plictisitor. Tipul e un fan al jocurilor de baseball si venise pentru un meci important din Tokyo. Si ca sa nnu mearga cu el pe station, ca ii propusese, a spus ca are planuri sa viziteze. I-am zis atunci, mai in gluma, mai in serios ca ar fi ceva sa vizitam Yokohama. Vineri seara m-a sunat sa ma intrebe cum stam cu planurile. Nici nu credeam ca vorbeste serios, avand in vedere ca era urat afara. Am cautat pe net, am un site pe care il folosesc mereu, si i-am trimis linkul cu ce am putea vizita in Yokohama. A zis ca e ok si ca ne vedem duminica la 11, ca mai devreme nu se poate trezi. I-am spus ca vorbesc si cu Morgan, pentru ca de obicei imi fac planuri cu el si ca o sa ne vedem diminica la 11 in Nishi-Waseda.
Sambata seara Morgan mi-a spus ca il incearca o raceala si ca nu stie daca mai vine, insa duminica dimineata mi-a spus ca e mai bine si ca vine.
Am plecat la 10 din camin si pe la 11:10 eram in statia de metrou din Nishi-Waseda. Am intarziat 10 minute pentru ca am vrut sa intru la metrou prin gura din campus, insa era inchis si a trebuie sa ma intors si sa ocolesc capusul pentru cealalta gura. Numai ca si Hakan intarzia si a aparut pe la si 20, fix cand oprea metroul. I-am facut semn sa intre in tren si ca ne vedem inauntru. Linia Fukutoshin este una din cele mai noi linii din Japonia, deschisa in 2008. Metroul este foarte in adancime, cam la vreo 5 niveluri de la cota 0. Linia nu este foarte aglomtata si de aceea am ales-o pentru a ajunge in Shibuya. In Shibuya am luat Tokyu Toyoko Line, un tren expres ce ne ducea in 35 de minute in Yokohama.  Pe drum am aflat ca si Hakan era racit si fara chef de nimic. Insa nu vroia sa stea in casa, asa ca a hotarat sa vina.
Am ajuns la desitnatie la 12:10. Hakan vroia sa mergem in ChinaTown prima data si sa mergem pe jos pana acolo ca avea nevoie de aer. Insa pana acolo faceam o ora asa ca am hotarat sa mergem in Minato Mirai. MM, este zona fostelelor hambare de depozitate si vechiul port. Acum este una din cele mai luxoase zone din oras si un important punct de atractie. Pe drum am facut fotografii la zgarie nori si am vazut teatrul Cats, ce are si aici o sucursala. Aici aveam de vizitat:
Observatorul Sky Garden din Landmark Tower. Observatorul aflat la etajul 69 este cel mai inalt observator din Japonia la 273 m (mai mare decat Tokyo Tower la 145m si Cladirea Guvernului Metropolitan Tokyo- observator la 202 m) si are cel mai rapid lift din lume, ce ajunge de la etajul 2 la etajul 69 in 52 de secunde, avand o viteza maxima de 750 m/h. In filmuletul de mai jos puteti vedea viteza liftului de pe la etajul 30 pentru ca pana am trecut la modul de filmare si paan am apasat pe shutter, ajunsesem deja acolo.

De la inaltimea de 273 de metri se poate vedea nu numai orasul Yokohama ci si si Tokyo si muntele Fuji. Ne-am plimbat si am facut poze timp de o ora si nu ne mai venea sa plecam.





Dupa ce am baut o cafea privin orasul am coborat si am plecat spre urmatoarele locuri pe care vroiam sa le vizitam. De data aceasta liftul ne-a lasat la etajul 5, pentru a putea face cumparaturi din mall-ul cladiri insa noi aveam tinte clare. Cand am iesti din cladire am dat de un spectacol de fanfara al unor copii de liceu. Lumea era adunata in acea piata, ce arata ca un anfiteatru si ascultau concertul.

Peste drum un claun facea jonglerii cu torte. Copii se jucau si era soare...
Pe curand...

Comentarii

Postări populare