Dizertatie

Daca nu eram la aproximativ 9 000 km de casa, daca nu alegeam la plec la master in Japonia si continuam nestingherit cu masterul din Romania, azi imi sustineam examenul de dizertatie.
Ca sa fiu sincer, programul de master la care eram la Iasi mi se pare mai bun, in teorie, decat cel de aici. Daca stiam acum un an jumatate ca inginerie seismica la constructii in Japonia inseamna lichefiere, nu dadeam aici, ci la arhitectura, la departamentul de proiectare, la laboratorul de inginerie seismica, pentru ca acolo au ca teme amortizari seismice, ceea ce as fi crezut eu ca o sa fac aici.
Insa acum stiu mai multe despre lichefiere si despre tuneluri decat as fi stiut vreodata iar experienta de aici nu se poate compara cu nimic.
Mi-ar placea sa prind timpurire cand un master in Romania o sa fie ca aici: laborator, cercetare si putine ore (pe care ti le alegi tu)...
Daca nu eram la aproximativ 9000 de km de casa, azi imi dadeam dizeratia. Sincer nici nu mai stiu ce tema aveam. Era ceva cu materiale compozite dar nu imi amintesc daca era comozit cu lemn sau compozit cu zidarie. Compozit cu zidarie suna bine insa eu nu am nici cea mai mica idee despre zidarie. Optionalul de zidarie nu l-am facut (proful a fost bolnav un semestru) iar marea greseala de la RCSC e ca nu studiem zidarie la un master de reabilitare. O mare parte din cladirile patrimoniu sunt din zidarie si noi tocmai asta nu am invatat.
Nu stiu ce o sa fie peste doi ani cand o sa-mi dau dizertatia. Nu stiu daca domnul profesor Taranu o sa mai fie in facultate sau o sa fie la pensie, nu stiu ce indrumator o sa am si ce o sa fac dupa asta. Eu imi imaginez ca in anul ala de master, o sa plec cu Erasmus in Germania si acolo o sa aplic pentru un doctorat. Dar cine stie ce o sa fie. Ideea e ca nu raman aici, in Japonia... doi ani e de ajuns (poate la o post doctorala incaodata :)) ).
Vreau sa le urez colegilor mei bafta azi. Comisia e cam dura, nume mari pe lista judecatorilor dar stiu ca nu o sa fie probleme. Stiu ca Ral o sa ia 10 insa trebuie sa isi stapaneasca emotiile ca se pierde tare la prezentari si stiu ca si ceilalti se vor descurca. Multi am fost, putini au ramas pana la final asa ca bafta dragii mei. Si astept sa imi impartasiti povestile romantate despre minutele petrecute in fata comisiei!
Bafta si succes!
Pe curand...

Comentarii

Postări populare