Extemporal

Conform definitiei din DEX, extemporal inseamna proba scrisa, neanuntata, data de obicei din materia curenta, pentru verificarea cunostintelor.
Am sa va inebunesc cu articolele despre cursul de mediu, dar acolo se intampla lucruri interesante, despre care merita sa sriu.
Dupa ce am discutat despre niste insule formate din schelteti de corali, ce au forma inelara si sunt foarte frumoase si a ales un studiu de caz despre una din insule ce se scufunda datorita cresterii nivelului marii si in special a poluarii (coralii mor daca apa e poluata si nu pot construii in continuare insula in timp ce nivelul apei creste), si in special a poluarii datorate de locuitorii insulei, proful a zis ca dam un mic test despre ceea ce am invatat pana acum.

Ne-a dat o pauza de 10 minute, in care sa mergem la wc, sa ne cumparam o cafea sau sa ne uitam pe materiale (daca le aveam) si dupa 10 minuta a zis sa inchidem orice sursa de informatie si sa ne uitam la videoproiector. Am intrebat daca avem nevoie de hartie si a zis ca nu, ca el va numii o persoana care sa raspunda la cate o intrebare. Sunt intrebari pentru toti si el vrea sa vada ce am retinut pana acum.
Si deschide un fisier video pe care apare scris "Selections from Cast Away". Ne intreaba daca ma vazut filmul, imi aduc aminte ca l-am vazut cam cu 10 ani in urma la HBO dar nu asta era important. Nimeni care se uita la un film cu o insula nu este atent la detaliile de mediu. De fapt fillmul este filmat pe doua insule: in Philipine si Fiji, insule formate diferit insa un lucru stiut doar de cineva ce studiaza asa ceva (proful spunea ca pentru el e ca si cum intr-o scena, peronajul mananca un mar, dar cand schimba cadrul mananca para).
Intrbarile au fost interesante: gen ce observam la o anumita stanca sau de ce valurile se sparg oarecum la distanta mare de tarm (ca in imaginea alaturata) sau de ce acolo unde sta personajul nu sunt valuri atat de mari sau intrebari despre flora si fauna. Apropo: stiati ca palmierul e considerat iarba si nu copac? Radacina lui are forma ca radacina ierbii si nu ca a copacilor.
Pe curand...

Comentarii

Postări populare