Voteaza!

A mai ramas o zi pana la alegerile locale si teoretic azi e ultima zi de camapanie. Anul acesta nu votez. Nu am bulentin dar nici nu sunt acasa. Am trimis un e-mail la Ambasada Romaniei la Tokyo sa intreb daca se poate vota si mi s-a zis ca poate la parlamentare, nu acum.
Si pentru ca anul asta am stat departe de tot circul electoral si am aflat stiri si picanterii doar de la colegii mei de la Bacau.co, si in special de la Razvan Bibire, ce are un stil publicistic genial, am zis sa trag si eu niste concluzii asa ca ale unui observator.
Precampania a inceput cu posibil candidati desprinsi parca din operele lui Caragiale (doamne ce putea sa scrie omul asta daca traia in zilele noastre): Zorro, Tarnacop. au tulburat apele, s-au facut de ras la TV si au disparut repede la fel ca si Botomei (care acum un an si ceva era pe la Diaconescu la partid - prin februarie 2011 am vazut ca pe geretele lui construite ilegal si daramate de primarie scria ca acolo e sediul PPDD) care de cand eram mic il stiam agitator sef.

Au ramas in campanie Stavarache, din partea USL, Sechelariu, cica independent, Florin Lazar- PDL si inca cativa de pe la Ecologisti, UNPR si ce o mai fi.
Daca as fi fost acasa as fi votat Stavarache (ca sunt membru de USL) si pentru ca dintre toti el prezinta cel mai mult interes. Nu pot spune ca imi place foarte mult de el, dar a reusit sa faca treaba buna fiind primar de opozitie. Ceea ce nu imi place e ca-si trece numele pe orice chestie facuta. Acest rahat a fostg facut cu sprijinul lui Romeo Stavarache. Posibil ca nu are un consilier bun, care sa ii spuna ca chestiile astea deranjeza pe oameni. Romanul nu mai e atat de prost incat trebuie sa pui benere cu numele tau cu tot ce s-a facut in timp ce ai condus adinistratia.
Apoi vine primarul stadion cu care eu am o problema personala de 19 ani de zile (da, am numai 25 de ani), problema personala despre care nu vreau sa discut aici. Seche are oameni buni la campanie. Apare mereu in tricou de tip polo, in sanul familiei, spasit si oropsit. Imi aduc aminte ca am vazut o inregistrare la Kanal D cu el, la emisiunea Drept la tinta, in care spunea ca nu are bani nici sa isi dezapezeasca curtea. Ca el e om simplu si ca a fost furat de bani de toti. Pai daca nu are bani de dezapezire, de unde a avut bani de campanie? Asta e intrebarea mea de observator.
Pe nenea de la PDL nu il stiu, da stiu ca e inspector scolar. Am observat ca PDL-ul nu mai e portocaliu ci e verde (asta pana dupa alegeri cand Ungureanu isi prezinta noua platforma electorala si atunci sa vedem ce cacaniu o sa fie) si ca au ales pe cineva ce nu e atat de important. Acum 4 ani a candidat Chiriac de siguranta, de la PD-L si el parea mai capabil decat nenea de acum. Eu il cunosc oarecum pe Chiriac, am fost la el acasa, sun prieten bun cu Oana, fata lui cea mica, si pot sa il felicit pentru cum si-a educat copii si cum si-a administrat afacerea. Cred ca intre el si Lazar, el e mai capabil. Da posibil ca s-a dat deoparte.
In rest, sunt din astia micuti ce nu am auzit de ei. Mai e un personaj ce m-a socat in campanie insa cred ca asa se intampla cu astia de la veterani. Pe domnul Timofte l-am cunoscut in copilarie, la una din zilele de nastere ale Alexandrei, fiica acestuia, cu care eram prieten in acea perioada. Omul mi-a impus respect si parea un om cu picioarle pe pamant. Nu stiu ce l-a apucat sa devina membru la OTV si sa apara in costumul de militar in afisele electorale. Nu se gandeste ca fica-sa e actrita la Bucuresti si ca rade lumea de ea?
Sa speram ca bacauanii nu sunt melancolici si isi transforma o perioada in care era bine pentru toti intr-o utopie si o sa stie sa nu compare merele cu perele si sa voteze ce face?
Pe curand...

Comentarii

Postări populare