Tanabata

In a 7a zi a lunii a 7a japonezii sarbatoresc Festivalul stelelor. Sarbatoarea are la baza o poveste chinezeasca despre doua stele Vega si Altair (intruchiparea zeilor Orihime si Hikoboshi)ce sunt despartite de Calea Lactee in mod obisnuit insa in aceasta zi sunt foarte apropiate.
Povestea spune ca Orihime cunoscuta ca si printesa impletiturilor, impletea (cosea) haine foarte frumoase pe care lumea buna le purta. Insa pentru ca muncea mult la hainele pe care le realiza nu avea timp sa cunoasca un barbat si sa intemeieze o familie. Asa ca tatal ei i-a facut cunostinta cu Hikoboshi un vacar iscusit ce locuia de partea cealalta a raului (Calea Lactee). Intre cei doi a fost dragoste la prima vedere insa dupa ce s-au casatorit amandoi au lasat munca ca sa petreaca timpul in compania celuilalt. De suparare tatal fetei i-a despartit pe cei doi prin raul Amanogawa (Calea Lactee) si le-a interzis sa se mai vada. Insa pentru ca fata sa plangea zi de zi si nu dadea roade la munca i-a promis ca se pot vedea in a 7a zi a lunii a 7a. Singura problema era ca nu exista nici un pod peste rau ce sa le faciliteze intalnirea. Orihime a cerut ajutorul cotofanelor ce impresionate de tristetea ei au promis ca vor face un pod din aripile lor. Insa daca in ziua de Tanabata ploua cotofanele nu pot zbura si nu ii pot ajuta pe cei doi sa se intalneasca in acel an si trebuie sa mai astepte inca unul.
In aceasta zi tinerii scriu pe biletele cate o dorinta si o prind pe ramuri de bambus ce sunt special pregatite cu aceasta ocazie. Dupa miezul noptii sau a doua zis creanga de bambus plina de dorinte este aruncata intr-un rau, fie arsa (traditia difera in functie de zona) ca dorintele sa se implineasca.
Festivalul a fost sarbatorit pentru prima data in anul 755 la propunerea imparatesei Koken. Festivalul a devenit foarte popular in Perioada Edo, cand fetele isi puneau dorinte sa devina maiestre in cusut iar baietii in caligrafie.
Vineri am scris si eu o dorinta si am prins-o in babusul pregatit in campus. Imi doresc foarte tare sa se indeplineasca.
Ieri seara s-a oprit ploaia insa era innourat asa ca nu am putut sa vad stele pe cer insa am sarbatorit. Am fost pentru prima data in viata mea la karaoke. Cu toate ca nu se compara karaokele de la noi cu cel japonez, a fost o experienta amuzanta ce m-a lasat cu dureri de cap si mahmureala.

Pe curand...

Comentarii

Postări populare