3x Alba ca Zapada



In septembrie am inceput sa urmaresc unul din cele mai specaculoase seriale ale sezonului 2011-2012, Once upon a Time. Despre serial am scris dupa ce am vazut episodul pilot, aici, si pana la final nu m-a dezamagit. Actiunea serialului se desfasoara intr-un orasel unde toti locuitorii sunt personaje de poveste blocate in aceasta lume, fara sa isi aminteasca nimic, de un blestem dat de Regina cea rea.
Personajul principal e fata Albei ca Zapada ce ajunge in oras pentru a rupe blestemul. Serialul de desfasoara pe doua planuri: cel din zilele noastre si cel din lumea de poveste. Ceea ce mi-a placut foarte mult e ca fiecare personaj are o poveste dincolo de cea pe care o stim noi. Ce facea Alba ca Zapada in padure, de ce o uraste Regina pe Alba ca Zapada sau cine e cel din Oglinda fermecata,  dar in serial apar si alte personaje (Frumoasa si Bestia, Scufita Rosie etc) ce leaga povestea frumos in amandoua lumi.
Mirror Mirror e regizat de Tarsem Singh cel care a creat filmul The Fall, frumoasa poveste despre care am scris aici. Cele doua filme seamana mult intre ele pentru ca am observat atractia spre orient. Castelul din Mirror Mirror seamana un pic cu o cladire indiana insa in acelasi timp si cu ceva rusesc.

Julia Roberts e simpatica rau de tot si face un rol foarte bun pentru toate varstele. Cred ca Mirror Mirror e un film pentru toata familia, o interpreatare interesanta a povestii clasice ce are de toate: de la aventura, la comedie si romantism, decoruri, recuzita, scenografie foarte bune.

Snow White and the Huntsman are o interpretare mai comerciala a povestii. Filmul aduce oarecum cu Stapanul Inelelor si cu Games of Thrones. Actiunea e intunecata si misterioasa. Charlize Theron e geniala in rolul reginei cele rele insa nu inteleg de ce au pus-o pe adormita aia de cum o cheama (Kristen Steward)  care e urata si fada. Cum pana mea se uita lumea la Twilight cand numai uratanii sunt acolo? Eu o stiu pe fata asta de pe 9gag unde se face misto de ea non-stop. Oricum filmul are lacune mari. Alba ca Zapada care sta inchisa in turn toata viata ei, stie sa calareasca si sa manuiasca o sabie. Asta poate pentru ca e crestina? La un moment dat spune: Tatal Nostru asta inseamna ca au dus actiunea undeva in zilele noastre si nu intr-un timp indepartat. Dar magia si monstrii existau in in ultimii 2000 de ani... Posibil ca filmul a avut asa un mare succes ca i se face si partea a doua, ceea ce mi se pare o tampenie. Una e povestea Albei ca Zapada si e ok daca o mai modifici un pic dar sa faci o continuare doar pentru bani si profit mi se pare aiurea.
Deci de departe Mirror Mirror a fost mai simpatic decat Snow White and the Huntsman, din punctul meu de vedere.

Si ce au in comun aceste doua filme si serialul?
1. Au schimbat usor povestea sa o faca fie mai amuzanta, fie mai veridifca sau exploziva.
2. Miezul scandalului e frumusetea. Regina e complexata ca Alba ca Zapada e mai frumoasa ca ea. Ei nu e asa. In cele trei povesti, dupa parerea mea, Regina e mult mai frumoasa decat Alba ca zapada. Sau nu imi plac mie emonicele astea brunete, albe ca varul si cu buzele rosii. Uitati-va si voi in colaju de la inceputul aricolului si spuneti-mi daca sunteti de acord cu mine...
Pe curand..

Comentarii

Postări populare