Biserica catolica din Meguro

Duminica era in plan sa mergem la slujba romaneasca de la Biserica Catolica din Meguro. Vroiam sa merg acolo sa dau un pomelnic si sa vad biserica. Mi se pare fascinant sa vad crestinism in Japonia.
Ne-am ratacit usor prin Meguro, pentru ca pe harta arata ca biserica e intre doua strazi si am decis sa o luam pe aia ce parea mai mare si mai principala. Insa biserica era pe cealata strada. Nu a fost bai pentru ca asa am vazut niste cladiri interesante ca una ce se numea New York si una ce se numea Paris. Acolo era o sedinta foto cu niste Doll Girls. De mult vroiam sa prind una intr-o poza.


Ajunsi pe strada pe care trebuia am fost navaliti de negrii sifilipinezi ce se intorceau de la slujba. Cu totii discutau intre ei si imparteau suveniruri. Am fost cuprins de o senzatie stranie, de firca. Nu imi plac acele socializari fortate ce se intampla dupa o slujba. La noi la ortodocsi nu prea e asa. Se duce omul la biserica, si apoi pleaca in treaba lui. Aici erau adunati in grupuri si vorbeau, cu copii, cu soti si sotii despre una despre alta, la un ceai cald, in fata bisericii. Am intrat in biserica unde mai erau cativa credinciosi si un grup de copii. Copii erau coorodonati de o maicuta japoneza si repetau pentru un specacol de colinde. Am stat in strana si am ascultat doua colinde. Filipinezi si negrii, cantand colinde crestine in Japoneza, e ceva interesant...


Ciudat era ca nu era niciun roman si nici macar parintele Nicodim. Am intrebat un preot pe acolo si ne-au zis ca la 2 e inchiriata capela mica si ca posibil ca acolo o sa fie slujba. Insa nu a aparut nimeni pana la 2:15 asa ca am plecat. Posibil ca se anuntase o alta locatie si noi nu am stiut...
Dar cred ca la ce obosit eram, 3 ore de slujba intr-o capela micuta, in care incapeau maxim 40 de oameni, era prea mult.
Il gasesc eu pe parinde odata sa ii dau pomelicul.
Pe curand...

Comentarii

Postări populare