8 Martie la Tokyo

La multi ani fetili!
E al doilea 8 Martie petrecut in Japonia insa anul trecut am fost fudul. Mi-e rusine sa merg cu flori in mana asa ca anul trecut nu am cumparat flori sa duc la colege la scoala. Am cumparat un buchet pe care l-am dat memei de camin, seara, un buchet ce a bucurat-o mult.
Ei, azi mi-am facut curaj si m-am oprit la floraria din statie. Eram singurul barbat de acolo. In jurul meu roiau femei ce cumparau flori si toate se uitau lung la mine. Am luat 10 fire de frezii, am reusit si m-am facut inteles si am plecat cu ele spre scoala. In tren am fost imbiat de mirosul lor. Era atat de frumos, afaraerau 17 grade, florile miroseau frumos iar soarele ma mangaia.
Am ajuns in birou, am desfacut pachetul de flori si am inceput sa le impart. M-am dus la prof in birou, le-am dat secretarilor si lui Namyi. Apoi m-am dus la secretariatul pentru studenti straini si am inpartit flori doamnelor de acolo iar la final am oferit flori colegelor de laborator. Doamnele si fetele au fost foarte incantate si impresionate. In Japonia nu se serbatoreste astazi Ziua Femeilor, de fapt ei nu prea sdarbatoresc nimic de la ONU. De aceea am spus poezioara, explicand sarbatoarea si conjunctura in care a aparut.
Keylo, una din colegele de birou mi-a zis ca e pentru prima data cand a primit flori. Baietii japonezi nu cumpara flori niciodata. De aceea eram si singurul care cumpara in florarie. Florile sunt cumparate de femei, ca sa impodobeasca casa, si nu se ofera cadou. Am intrebat de ce. Mi s-a raspuns: de mandrie. Sunt prea mandrii sa isi arate sentimentele cumparand niste flori.
Faptul ca le-am oferit flori, in acest context si vazundu-le bucuria si gratitudinea m-a facut sa a o zi frumoasa.
La multi ani!
Pe curand...

Comentarii

Postări populare