Kinki. Jurnal de calatorie: Ziua 5

Ultima zi de plimbarea fost dest destinata orasului gazda, Osaka. Osaka este al treilea oras ca marime din Japonia, avand populatiaa cam ca Bucurestiul si ela fel de murdar ca Micul Paris. Se spune ca e un oras bogat pentru ca e capitra comertului si de aceea locuitori au un usor aer cocalaresc. E foarte mult praf si pentru ca se fumeaza pe strazi, sunt mucuri de tigara peste tot. In rest mi-a placut mult atmosfera din oras. In fiecare seara cand ajungeam de pe drumuri, cate o fatuca avea un recital in stratie. Nu vezi asa ceva in Tokyo, acolo lumea nu prea stie sa se simta bine.
Ceea ce mi s-a parut ciudat a fost faptul ca pe scarile rulante se sta pe dreapta. In Tokyo, dar si cativa km mai incolo, la Kyoto sau la Kobe ori Nara, se sta pe stanga. E ciudat si debusolant. De fiecare data ma asezam aiurea pe scari si eram impins de cei ce se grabeau sa urce scarile.
Si cum am avut o zi pentru Osaka, am inceput cu o vizita la Castel.
Castelul Osaka a fost construit de Toyotomi Hydeyosi intre 1583 si 1685. In timpul Razboiului de Vara din Osaka, in 1615 a ars si a fost refacut intre 1620 si 1629 la formna actuala. Apoi in 1666 a ars din nou si refacut 19 ani mai tarziu. A mai ars inca odata in timpul perioadei Meiji, in 1868 si bombardat in timpul raidurilor aeriene din 1945. Astazi, pe locul castelului se afla o reconstructie iar singurul lucru original e fantana. Cand il vizitrzi, trebuie sa ai in vedere ca una e afara si alta inauntru. Altfel ai un soc cand descoperi muzeul modern cu aluminiu si parchet ce se afla in incinta castelului. Muzeul e interesant insa mai interesanta e privelistea din turn.

In parcul din jurul palatului am vazut fosta cladire a Muzeului Orasului, cladire ce avea arhitrectura destul de europeana, semanand cu un palat administrativ de la noi. Cladirea e parasita si arata destul de infiorator. Pe langa cladirea muzeului se afla o Capsula a timpului, montanta in anii ,60 ce vrea sa fie deschisa 5000 de ani mai tarziu. De om mai fi pe aici careva...
Pentru mai multe imagini de la Castelul Osaka, aici

Dupa asta a fost program liber, adica fiecare a facut ce ca vrut. Fetele shopping, eu turism antropologic. Am ales sa vad Sinsekai, un cartier construit inainte de razboi ce vroia sa ilustreze "Lumea Noua". Turnul din mijlocul orasului a fost construit in forma initiala acum 100 de ani iar ideea cartirului era inspiratra din Paris. Turnul a fost reconstruit in anii '50 iar cartierul a decazut, astazi fiind considerat cel mai periculos cartier din Japonia  si asta din cazua saraciei oamenilor ce locuiesc acolo. Atmosfera mi-a placut mult si mi-a amintit de Sugamo, cartierrul de batranei din Tokyo, pentru ca totul pare uitat undeva in anii '60,atunci cand a fost refacut in halul in care e acum. In urma cu 10 ani turnul a fost renovat si luminat. In functie de sezon, noapte culorile sunt diferite:
-Alb, simbolizant zapada, in ianuarie si februarie;
-Roz in martie si aprilie' simbolizand florile de cires;
-Verde ca noile frunze, in mai si iunie;
-In iulie si august e albastrru ca cerul senin si marea limpede;
-Auriu ca orezul copt in septembrie si noiembrie;
-Albastru verzui, simbolizand bradul - in decembrie.
Totodata, varful turnului este luminat in fuctie de vreme. Se folosesc trei culori: portocaliu pentru innorat,  albastru pentru ploaie si alb pentru senin. In colaborare cu institutul de meteorologie, turnul este colorat astfel incat sa-ti arate cum o sa fie ziua urmatoare. Ceasul de pe turn e cel mai mare ceas din Japonia.
Am stat 45 de minute la coada ca sa urc in turn insa a meritat. Privelistea orasului de la 91 de metri a fost splendida.

Pentru mai multe poze din Shinsenkai, aici

Locul de intalnire cu fetele a fost portul. Zona portului este formata din mai multe insulite artificiale. Pentru ca am ajuns mai devreme m-am dus pe cea in care se afla sedii de companii. Ajuns pe faleza am vazut cladirea muzeuluii maritim construit de Paul Andreu. Cladirea imi era cunoscuta insa nu mai tineam minte ca era in Osaka si nu intelegeam de ce nu apare in ghidul meu. Am alast repede: din motive de siguranta, cladirea castigatoare de premii de arhitecura, construita in urma cu 12 ani, a fost inchisa in urma cu cateva saptamani. Mare pacat....
Pe cealalta insula, Harbor Village e un mall ce are un parc tematic cu mancarea treaditionala din Osaka, Okonomiaki. Si cum e si una din mancarurile mele preferate japoneze, nu puteam sa nu o incerc la ea acasa. Ne-am plimbat si ne-am uitat in fiecare vitrina si tot la primul restaursnt am ajuns. Proprietara de acolo deja ne racolase de cum am intrat si s-a bucurat ca am ales restraurantul ei. Gatea foarte bine si era foarte vorbareata. Mie mi-a placut mult de ea insa fetele au zis ca cera prea bagareata. Ne-a spus ca are 3 baieti si ca unul din ei e la schimb de experienta in Anglia, unde i se pare greu pentru ca engleza britanica e mai greu de inteles. Tot ce stia despre Romania era Comaneci insa fiecarui client ce venea, ii spu ea ca suntem tocmai din Romania. Fetele sau plimbat prin mall sa se uite prin magazine, iar eu m-am plimbat pe faleza. Soarele era la apus si mirosea frumos a apa de mare. O sa-i fie dor de Osaka  ...

Pentru mai multe imagini din port, aici