Depasit de retelele sociale?

Am vrut sa cred despre mine ca sunt in pas cu evolutia social networkingului. Nu ma plang niciodata de schimbarile de pe facebook si am conturi pe importantele retele: facebook, google+ (si tot ce inseamna google), devinantArt, instagram, pinterest, linkedin si alte cateva. Am avut conturi pe hi5, neogen, tagged si ale retele ce au murit, din care m-am retras glorios cand inca erau pe linia de plutire. Singura retea importanta pe care nu am cont e twitter si asta pentru ca stiu ca o sa devin dependent de ea, iar la inceput, cand abia devenea cunoscuta, narcisitul din mine nu stia de ce ar exista o retea in care scrii un text scurt si nu poti sa pui poze cu tine :)). Intre timp lucurile au evoluat insa eu am zis ca devin o persoana fara cont pe pasarica albastra.
Am blogul asta de aproape 6 ani, si am migrat si pe la wordpress olecutica (insa nu ne-am inteles si acum ma baga la spam), insa sunt in blogosfera de mai bine de 7 ani. Pioner, ce mai... Initial am avut un blog pe yahoo 360, site pe care multi din voi nici  nu il stiu. Acolo aveam un blog literear, imi placea sa scriu proza scurta...
Dar acum ma depasesc niste lucruri...

Mi-am instalat pe telefon viddy- e un fel se retea sociala unde incarci filmulete scurte editate. M-am jucat putin pe ea dar m-am plicitisit. Cu toate ca filmuletul meu cu bradul de craciun a adunat cateva like-uri. Poate odata o sa-l mai folosec, cine stie. Nu prea ii gasesc rostul, dar e mai bine ca Vine.
Vine e cam aceasi poveste ca si viddy. E o aplicatie ce sta la baza unei retele sociale pe care poti posta filmulete de 30 de secunde... Unde e logica? Care e placerea? Nu ii inteleg rostul. Ok, instagram a lansat moda asta a aplicatiilor ce sunt si retea sociala in acelasi timp, la scurt timp a fost cumparat de facebook pe bani buni si posibil ca multi programatori s-au gandit ca e o idee buna de afacere. Asa ca isi inceraca norocul cu idei din ce in ce mai tampite. De ce te-ai chinui sa faci un filmulet creativ de 30 de secunde, ce sa ajunga popular pe aceasta retea? Suntem chiar atat de ocupati incat nu mai avem timp sa urmarim filmeulete de cateva minute? Nu avem youtube-ul pentru filmulete amuznate? Ce facem? Inventam din nou roata insa acum o facem mai proasta?
Si stiu ca nu sunt singurul care gandeste asa ceva. Am gasit destul de multe forumuri pe care se discuta despre asta insa exista cate un troller care sa ii faca pe cei ce spuneau ca nu inteleg, batrani sau de moda veche. Daca e ceva de hipsteri, inseamana ca nu sunt hipster, pentru ca nu il inteleg...
Si marea mea problema de o saptamana incoace e ask.fm. Reteaua asta e aparuta de vreo cativa ani buni, insa acum a prins la pustimea de la noi. In fiecare zi mai apare unul in lista cu un cont pe site-ul asta, invitandu-ne sa ii intrebam ceva.
Ok, sa vedem cum sta treaba. Tu iti faci un cont cu poza ta si numele tau si inviti lumea sa te intrebe anonim orice. Pai:
1. Poti sa ai lucruri despre care nu iti place sa vorbesti, de care te feresti: de la relatii esuate pana la modul in care arati. Si daca vine unul si te intreba pe sleau ce ce te-ai despartit de x, sau de ce esti singur de n luni sau daca e adevarat ca iti plac cougaritele, trebuie sa-i raspunzi. Pentru ca daca nu-i raspunzi lumea o sa inceapa sa comenteze. Ca de ce ti-ai mai facut contul acela daca nu raspunzi la intrebari.
2. Trollingul e ceva la moda acum. Si se gasesc multi care sa te inchida cu o intrebare capcana. Chiar merita sa-ti faci nervi cu asa ceva sau sa-ti pierzi timpul cu un raspuns cu care sa ii dai sah mat?
Copii din ziua de azi nu mai citesc, nu mai invata, pentru ca isi fac cont pe site-uri din astea tampite, pe care pied timp. Eu o sa am cont aici cand o sa fiu (daca o sa fiu) politician. Atunci poti sa ma intrebi ce vrei tu, sa ma descoperi si sa vezi daca vrei sa ma votezi. Pana atunci, traieste cu ceea ce iti ofer eu si lasa acolo o boare de mister, ca e mai bine asa. Chiar vrei sa stii ce culoare au chilotii cuiva sau cand si-a pierdut virginitatea?
Vreau sa cred ca nu imbatranesc eu si ca nu e vorba de faptul ca ma simt depasit ci ca retele sociale sunt din ce in ce mai proaste pentru ca generatiile noi sunt din ce in ce mai superficiale. Fara suparare, insa si eu cred despre mine ca stiu mai putine decat cei cu 5-10 ani mai mari ca mine, ca undeva, la un moment dat, in toata nebunia asta de smartphone-uri si acces nelimitat la net, am pierdut ceva. Insa eu am fost atins de virusul asta mai tarziu, si am invatat mult pana atunci. Tinerii de acum gandesc ca nu trebuie sa stie cine a scris Crima si Pedeapsa sau la ce ocean are iesire Japonia, pentru ca au un smartphone conectat la net si pot afla asta in cateva secunde, cautand informatia. Incetul cu incetul cunostiintele generale sunt inlocuite cu cantitatea de MB de net de pe telefon. De aia jumatate dintre ei nu mai trec Bacul. Si cand aud copii de 14 ani ca spun ca engleza e mai misto decat romana sau ca nu citesc pentru ca e plicitistor sau ca nu au timp, o iau razna. Dar apoi imi aduc aminte ca au conturi pe site-uri din astea, si imi dau seama ce fel de oameni sunt... Vai de noi ca natie, ca am inceput sa involuam...
Pe curand...

Comentarii

Postări populare