Surpriza de la CIE*

*CIE - acronim de la Center for International Education

Intr-o zi ploiosa, saptamana trecuta, mi-am miscat tatitoiul in "Campusul mama" sa aflu niste informatii legate de plecarea mea din Japonia. Ar trebui sa va informez ca am fost acolo doar pentru ca sunt eu Narcis-Pepsi si ca ma agit fara rost, pentru ca la un moment dat as fi primit un mail cu aceste informatii. Dar, dupa un mail fara raspuns si o incercare de a afla raspunsurile la secretariatul din campusul tehnic, mi s-a spus ca trebuie sa ma duc in Cladirea 22, la etajul 4, acolo unde se afla sediul acestui centru. M-am prezentat acolo la ziua si ora stabilite si dupa ce m-am prezentat si am oferit cardul de student, am inceput sa ma uit prin birou, dupa tipul ce era responsabil cu mine. Nu l-am vazut, de fapt nu am vazut nicio persoana cunoscuta pe acolo. Mai fusesem in biroul respectiv de cateva ori, in urma cu un an si jumatate si memoria mea fotografica nu recunostea pe nimeni. Am fost intampinat de o domnisoara, ce rusinata  mi-a spus ca persoana ce se ocupa de mine nu mai lucreaza acolo de saptamana aceea si ca e cineva nou. Si oare de ce cu o zi in urma imi spusesera ca persoana ce s-a ocupat de mine nu e la birou in acea zi dar sa vin a doua zi? Nu stiau cum sa-mi spuna ca e altcineva? Si de ce conteaza atat de mult cine se ocupa de mine? Nu avem o relatie privata de genul: doctor-pacient...

Si atunci apare noul responsabil. Cand l-am vazut nu mi-a venit sa cred. Era Ye, un chinez ce locuise in acelasi camin cu mine, in primul meu an de Japonia, cu care ma intelesesem foarte bine si a carui plecare am regretat-o. Se mutase in urma cu un an pentru ca urma sa plece 6 luni in Hawai. Studiase Stiinte Politice (Stiinte Politice si Waseda ar putea fi un pleonasm) si imi spusese la un moment dat ca i-ar face placere sa lucreze intr-un birou international, intr-un loc ca o scoala. Chiar m-am bucurat pentru el si mi-a parut bine ca el era cel ce se ocupa de mine. Mi-a raspuns la toate intrebarile si  mi-a oferit toate informatiile dorite. Engleza lui e foarte buna, deci e un castig pentru Waseda.
Legat de plecarea mea acasa, am primit vesti bune si rele (pentru mine, ca pentru prietenii mei e posibil ca vestea buna sa fie tot rea). Stiti de ce nu joaca moldovenii De-a v-ati ascunselea? Pentru ca nu ii cauta nimeni... Exista o lista de aeroporturi pe care pot ateriza, si nici unul nu e din Moldova. Pe lista e: Bucuresti, Timisoara, Cluj-Napoca si Sibiu. Ce Iasi- al trilea oras ca marime, nici macar Constanta- al doile aras. Doar la capitala si in vest. Deci tot la Bucuresti aterizez, oricat de bine mi-ar suna Sibiu... Dar e mai departe cu vreo 50 de km de Bacau fata de Bucale. Asta era vestea proasta. Vestea buna e ca primesc bursa si pe septembrie. Eram panicat ca o sa am multe cheltuieli la final (anulat contracte etc) si nu o sa am bani destui. Primesc si bursa aceea si pentru ca ziua de bursa in septembrie e 26, eu o sa plec undeva intre 27 si 30. Dragi prieteni, daca va e atat de dor de mine nu disperati. Ajunge baiatul acasa in jur de 1 octombrie.
Pe curand...

Comentarii

Postări populare