Jinbei

De cand am ajuns in Japonia mi-am dorit sa imi cumpar un costum traditional japonez. Un kimono pentru barbati e foarte scump, deci singura solutie era sa cumpar o yukata. Insa zilele trecute, pe cand cautam un cadou prin magazine, am hotarat sa-mi iau Jinbei. Sa fiu sincer, am stat mult pe ganduri daca sa mi-l iau sau nu si asta pentru ca nu prea eram un fan al acestor costume. Mi se pare ca arata a pijamale, si asta pentru ca pantalonii arata la fel ca bluza. Insa m-am tot uitat si m-am gandit ca pot purta bluza la o pereche de blugi, si asa o sa am acasa o tinuta deosebita.
Dar ce este Jinbei?

Jinbei este o costumatie traditional japoneza, ce se poarata ca pijama sau haina de casa. In mod normal acest costum se poata in casa sau in vecinatate, de exeplu cand mergi pana la posta sau pana la magazinul de la colt de unde vrei sa cumperi ceva urgent. Insa uneorie e mai purtat la la festivaluri de catre baietii mai tineri, in loc de Yukata. Duminica a fost festival in Kawagoe, si jumatate din baietii de pe strazi erau in jinbei.
Costumatia e realizata din canepa amestecata cu bumbac si e formata din doua parti: pantaloni (ce de obicei sunt scurti, insa exista si jinbei cu pantaloni lunigi) si bluza. Bluza este partea cea mai frumoasa: se inchide parte peste parte, cu un snur la interior si unul la exterior, in partea stanga, are un buzunar in partea dreapta si manecile trei-sferturi si largi, sunt prinse de buluza printr-o custatura foarte larga, gen cea de mileu. O astfel de cusatura se gaseste si pe lateralele bluzei, pentru a permite aerului sa intre pe dedesupt si a oferi o senzatie de racoare.
De obicei ele sunt uni, insa in ultimul timp au inceput sa fie realizate din meteriale in dungi sau picatele micute, ceea ce le face sa arate mai mult a pijama. Sunt fie negre sau albastru inchis de cele mai multe ori, insa se gasesc si jinbei crem sau verde.
Odata purtat, unu iti mai vine sa il dai jos. Este foarte comod si racoros.

Comentarii

Postări populare