Scrisoare pentru intelectualul wanna be

Foto: Alex Chirila
Am curajul sa spun despre mine ca am acumulat suficiente informatii, ca am citit suficient si ca am primit o educatie buna acasa incat sa pot sa exprim anumite pareri in public, fara sa imi fie rusine.
Acum o sa-mi asum faptul ca nu imi citesc articolele si ca de multe ori scap greseli ce apar de la tastare. Da, ar putea fi considerat lipsa de respect pentru cititori, insa nu am rabdare sa fac asta, si mi-o asum.
Sunt multi aspiranti la acest statut, oameni mult mai maturi ca mine care incearca sa faca asta, stiind ca au o sclipire de geniu pe care au educat-o in timp. Acesti indivizi si-au format o imagine cu greu, urmand niste pasi siguri ghidati de anumite "Mecca ale culturii de tara ce se afla intr-o vesnica bucla de tranzitie". Daca aceasta "institutie" zice ca e ok sa sustii casatoriile gay si sa te iei de BOR, asta fac. Insa mintea lor deschisa se limiteaza la aceste aspecte acceptate de aceste manuale care ii invata cum sa devina formatori de opinie. As vrea sa ii vad pronuntandu-se asupra altor subiecte Dilematice, cum ar fi romanele politiste, manelele sau Inna, sa spuna ca le place muzica pop si ca noaptea, pe intuneric, citesc Agatha Christie pentru ca Nietzche, pe care l-au postat pe facebook, le-a dat dureri de cap si l-au citit numai pentru publicul pe care incearca sa il inspire.
Astept ziua in care Institutia Suprema o sa le spuna ca noul trend de intelectualime cool cere ceva ce pana acum au blamat si atunci o sa vad care din ei chiar au coloana vertebrala si care doar gandesc dupa principiile impuse.
Dar ma intreb, draga wanna be, cine iti da tie puterea sa etichetezi oamenii? Ce calificare ai ca sa spui ca ala e prost pentru ca asculta Zu sau ca citeste carti de duzina? Nu cumva tu nu esti destul de deschis la minte si nu poti sa iti depasesti limitele?

Nu sunteti cu nimic mai presus decat politicienii pe care ii injurati zi de zi pentru ca si voi tot o imagine falsa vindeti. Si sunteti mai jenanti decat hipsterii. Macar aia au curajul sa spuca ceea ce cred si chiar gandesc inafara cutiei.
Pe curand...

Comentarii

  1. Uuuuuuuuu, suparare suparare

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu nu înțeleg plăcerea asta a unor persoane ca tine care isi pierd timpul cu ceva ce n le place. Așa te distrezi tu? Sau te roade invidia?

      Ștergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare