Filit

Zilele astea Iasiul e Capitala literaturii pentru ca se desfasoara prima editie a Festivalulului International de Literatura si Traducere. Va mai povesteam despre festival si va spuneam ca abia astept sa inceapa si sa merg pe acolo. Ei, a inceput insa nu prea am reusit sa ma bucur de el. Sunt multe activitati pentru elevi, in licee, si pentru studenti in aule ale universitatilor, insa cam toate evenimentele sunt pe baza de invitatie, invitatie pe care ti-o puteai lua de pe site, in urma cu vreo doua saptamani. Eu n-am stiut asta pentru ca nu m-am interesat asa ca m-am lovit de cateva bariere.
Am fost de vreo doua ori la Casa Filit si nu am putut sa intru. Voluntarii zelosi nu m-au lasat pentru ca nu aveam invitatie. Ce-i drept era destul de multa lume acolo pentru ca erau dezbateri interesante insa n-am putu sa intru. Ieri am incercat sa intru la un spectacol de teatru si literatura la Ateneul Tatarasi. Nu erau locuri - n-ai invitatie, nu intri.
Am avut noroc joi la Teatrul National. Am ajuns mai devreme pe acolo (asta pentru ca progrmul de pe facebook era pus aiurea - scria ora 8 dar era la 9), voluntarii ne-au explicat frumos ca daca mai sunt locuri putem sa stam si la 9, am intrat la concert. Era prima data cand vedeam pe viu Sala Mare a Teatrului National din Iasi. Poate ca de asta imi si dorisem mult sa ajung la recital. Sau poate pentru ca era un concert din Enescu, ce imi place atat de mult.
Am descoperit-o aici pe Raluca Stirbat, o pianista din Iasi, ce face cariera la Viena. E atat de pasionala si pune atata suflet cand interpreteaza ca ti-e mai mare dragul s-o asculti. Concertul numarul 3 de pian si orchestra de Beethoven n-a sunat niciodata atat de pasional ca atunci.



Sala a aplaudat-o frenetic incat ea s-a intors de trei ori pentru a mai canta cate ceva.
Apoi a fost Poema Romana de Enescu. M-au trecut toti fiorii si pe durata concertului am vazut muntii, rurile curgand, valurile spargandu-se si monumentele istorice prezentate prin muzica. Enescu a fot un geniu pentru ca a reusit sa prezinte Romania prin muzica sa. Concertul s-a desfasurat sub bagheta lui Cristina Orasanu, iesean si el, dirijor al orchestrei din Brasov.
Incerc si azi, si maine sa ajung pe la activitatile FILIT. Azi ma duc la Bookfest in Sala Pasilor Pierduti si apoi la Ceremonia Ceaiului. O sa va scriu despre evenmentul respectiv, zilele astea asa ca stati aproape.
Pe curand...

Comentarii

Trimiteți un comentariu

Postări populare