Haina il face pe om


Ieri si azi am tot fost pe la Moinesti pe la spital. Am un unchi ce e internat acolo si am fost sa-l vizitez. Moinestiul nu e foarte departe de Bacau, iar Luncaniul e cam pe la mijloc, deci e si mai aproape pentru mine. Pe langa peisajul de toamna de pe dealurile Grogorenilor (poza sus), ieri m-am delectat si cu o scena tipic romaneasca. Uitasem complet de nesimtirea si insistenta cercestorilor romani si ma pierdusem un pic cu firea, insa tiganca de ieri a fost durere, asa ca am decis sa scriu aici ce am patit.

Cam orice spital din Romania are un parc langa. Asa e si cazul spitalului din Moinesti ce se afla vis-a-vis de Parcul Tei. Acolo ne-am facut si noi veacul, pe o banca, la aer curat si la o cafea buna. Si stand asa la palavre apare o tigancusa, tunsa baieteste, cu voce de barbat (eu zic ce era barbat dar ceilalti au zis ca e femeie si ca o stiu) si a inceput sa se planga. Trebuie sa va spun ca unchiul meu e neamt si se vorbea in germana, deci jumatate de parc se uita la noi ca la telenovela de la National TV.
- Sarumana! Sunti la spital? Uite ca si eu am ajuns in spital bolnava tare si vai de capul meu. Mi-e atat de foame si vreau sa-mi iau o clementina dar n-am bani!
Matusa-mea, care fusese si ea in spital cu o luna in urma, o ia un pic la 13-14 si o trimite sa plimbe ursul.
-Ia de aici o felie de pizza, ca bani nu-ti dau ca n-am nici eu.
- Ei, n-ai. Nu vad eu ca ai! Uita-te cum esti imbracata si uita-te la mine. Eu n-am, tu ai!
Asta isi iese din pepeni si ii spune ca ei nu ii da nimeni bani si ca toti sar pe ea sa-i ceara.
Si replica fenomenala, ce a conclzuionat cersatoria: Imbracate si tu ami altfel si o sa vezi cum iti da lumea bani!
Adica nu se poate sa nu ai bani, daca ai pe tine o preche de pantaloni negi, un tricou negru, o esarfa gri si un lant de aur cu cruce la gat si un cojocel. Ne-am invatat sa nu avem clasa de mijloc? Ori trebuie sa fim saraci pamantul ori bastani? Din astia ce au bani cat sa-si plateasca darile si sa nu moara de foame, nu trebuie sa existe? Adica daca nu esti nespalat, daca ai haine bune pe tine si esti dat cu parfum esti plin de bani?
Atunci mi-am iesit eu din pepeni si am vrut sa-i zis vreo doua dar a(m) avut noroc ca a plecat!
Asta nu mi-a listit in doi ani de zile: cersatorii rai in clont ce trag de tine sa le dai pentru ca sigur tu ai. Sigur ei fac mai multi bani decat mine iar daca nu cotizezi la bugetul lor, nu mai scapi de gura lor. Si nesimtita a strambat din nas la felia de pizza. Vezi Doamne ea vroia bani pentru o clementina.

Pe curand...

Comentarii

Postări populare