Loser

Mircea Radu Iacoban este unul dintre cei mai proflifici dramaturgi contemporani, publicand peste 30 de volume de proza, teatru, eseistica si publicistica. Am aflat prima data de el in liceu, cand profa de romana ne-a spus ca a fost director la TNI si ca atunci era la Luceafarul. Nu stiu ce s-a intamplat ulterior cu domnia sa, stiu doar ca impreuna cu Teatrul Tudor Vianu de la Giurgiu, au pus in scena piesa Loser, una din piesele recente ale dramaturgului, in cadrul Salonului Experimental, iar wekeedul trecut au venit cu ea la Iasi.
Salonul experiemental de la Giurgiu e un proiec pentru piese de teatru micute, cu putine personaje scrise si regizate de autori. In cadrul acestui proiect, dramaturgul iesean a pus in spectacol doua piese, iar cu Loser a venit si la Iasi.
Mi s-a parut ciudat ca piesa se juca in una din salile de conferinta de la Palas. Chiar nu avrut nimeni sa il primeasca pe la vreun teatru din Iasi sau pe la o casa de cultura? A fost interesanta ideea de teatru intr-o sala de conferinta, insa sala neavand panta de anfiteatru, sau sa fie construita in scari, vizibilitatea era foarte proasta.
Piesa mi-a placut mult, a fost plina de umor negru, asa cum imi place mie. E o intalnire dintre doua generatii, doua singuratati, un barbat si o femeie, unul care construieste si altul care demoleaza. E o poveste banala din Romania contemporana. Mi-a placut mult sa il vad pe Alexandru Georgescu la cativa pasi in fata mea. L-am vazut in filme, vocea lui a aparut si in reclame.
A fost un experiment frumos si ma bucur ca m-am indurat sa ies afara si sa merg jumatate de ora prin frig pentru a vedea piesa.
Pe curnad...

Comentarii

Postări populare