Black Flower

Am cautat cartea asta in toate coltisoarele internetului. Nici urma de ea... Citisem doua romane de Youn-Ha Kim ce imi placusera foarte mult asa ca atunci cand am descoperit bookdepository.com n-a mai contat ca 9 euro era peste bugetul meu normal, si mi-am cumparat cartea fara sa clipesc. Bookdepository are carti la preturi destul de bune si transportul din Anglia nu costa nimic. Cartea ajunge cam in 10 zile dupa ce iti trimit ei confirmarea ca a plecat, iar asta poate sa dureze pana la o saptamana.
Eram atat de bucuros ca in sfarsit am cartea asta incat ma uitam la teancul de carti ce se aflau deasupra ei si asteptam constincios sa ii vin randul. 
Si m-am desumflat ca un sufleu scos prea repede din cuptor. Romanul e un amalgam de istorie, politica, religie si o poveste despre care multa lume nu stie. Sunt foarte multe fragmente ce par articole rupte din ziar ce se impletesc cu fragmentele din povestea propiuzisa, poveste ce pare paralizata in dinamicitate din cauza dramatismului adaugat in exces.
Cu greu am citit-o si am tot sperat pana la final ca o sa se intample ceva interesant la nivel micro in povestire, ca personajele se vor  desprinde mai mult de grup si vor evolua personal, dar nu. 
Singurul lucru ce mi s-a parut interesant a fost ideea titlului. Autorul afirma intr-o nota la finalul cartii, ca a ales culoarea neagra pentru ca aceasta se formeaza prin amestecarea tuturor culorilor, iar romanul sau e un amestec de politica, cultura, istorie, religie. Eu as pune ca e un ghiveci manastiresc fara sare.
Povestea e dramatica insa incercarea lui Youn-Ha Kim de a realiza un roman nonfictiune, a fost cam reusita.  Tatiana Niculescu Bran face o treaba mult mai buna in romanele ei nonfictiune.
Pe curand...

Comentarii

Postări populare