Pana la Bucuresti si inapoi

Exista un motiv pentru care am scris destul de tarziu despre spectacolul celor de la Idiot: saptamana asta cam sunt pe drumuri! Duminica la amiaza am plecat la Bucuresti ca sa fiu luni la 9:00 la usoa CNRED sa imi iau echivalarea diplimei de master in Japonia. Reusisem sa o echivalez, dar trebuia sa iau si dovada. O sa va povestesc maine intr-un articol micut cum a fost la CNRED, astazi va impartaesc cateva "highlite-uri" din timpul petrecut in capitala.
Pentru prima data in viata mea, am ales sa plec cu autocarul. De obicei plecam cu trenul pana la Bucuresti insa un dus-intors cu plata online cu autocarul e un pic mai mult decat un dus cu trenul. Si daca eu am de povestit lucruri dintr-un drum de doua ore pana la Iasi, va imaginati cate se pot intampla in unul de 5 ore.
Duminica a iesit cu scandal in maxi pentru ca s-au vandut mai multe bilete decat locuri. Se tipa, se bocea, se comenta si se injura. Intr-un final au reusit sa calmeze spiritele si sa ii puna pe cei ce nu aveau loc intr-un maxi care a mers in sptalele nostru tot drumul. Am avut noroc sa stau langa un tip ok in autocar. El si-a vazut de citit jumatate de drum, fie dintr-o carte istorica, fie dintr-o carte despre Bucuresti. Am aflat, auzind cand vorbea la telefon, ca tocmai divortase si se muta de la Iasi la Bucuresti, unde gasise un job mai bun si mai bine platit si unde spera sa gaseasca o femeie desteapta, muncitoare, deschisa la minte, cu care sa isi refaca viata. Nu cred ca avea mai mult de 35 de ani...

La intoarcere, luni, a fost mai amuzant, oarecum. Am reusit sa iesim din oras int-o ora si am tot cules lume de pe drum, ultimii, fiind un grup de oameni ce veneau de la Milano, unde zborul avusese 4 ore intarziere si din acest motiv toate rezervarie si planurile lor se dadusera peste cap. Sefa de grup se autointitulase "certo", o cocalareasa ce legase relatii de "amicitia" cu o pitzipoanca din Iasi ce fusese la shopping la Milano. Cocalreasa noastra fusese cu mamaia ei o luna la Milano sa vada si baba cum e acolo. Ea muncise in Italia, "douzi ani" si acum statea in Bacau unde avea o afacere cu Forneti. O ora pe putin s-a plans la toata lumea ce a patit ea. Cum au avut intarziere 4 ore si cum a ratat autocarul si cum au pus-o sa plateasca din nou bilet la Massaro. Dar lasa ca da ea telefon si face scandal, dar nu poate acum ca i-au suspendat telefonul pe neplata. Din acest motiv a luat-o tare pe tipa de langa ea, i-a cerut telefonul si a sunat la Orange sa faca scandal. Saracul operator Orange a trebuit sa fie informat ca ea vine de la Milano si ca a avut intarziere de 4 ore si ca acum e in Massaro, unde a platit iarasi bilet si ca nu are, certo, de unde sa plateasca factura azi, ca nu il pune pe nenea sofer sa opreasca undeva sa plateasca ea si ar face bine sa ii dea drumul la telefon atunci ca ea plateste a doua zi. Vezi sa nu... Dar lasa ca afla ea numarul la al mai mare sef de la Orange si il suna ea sa ii zica doua, certo!
Mai era si un moldovean ce fusese si el in acelasi zbor, care ramasese fara baterie la telefon, care incercase sa ii cumpere o cartela Orange de aici si nu reusea sa o activeze si care calm, a rezolvat toate problemele cu ajutorul tipului de langa el, un mosulica simpatic ce l-a descusut pe asta de am avlat cu totii viata lui, in timp ce il ajuta cu telefonul si din cauza caruia am stat cu 15 minute mai mult in pauza la popas, pentru ca el nu isi terminase friptura de mancat.
In autocarul ce ma ducea spre casa s-a format si un cuplu: o doamna trecuta de prima tinerete s-a asezat langa un domn singur si pana la Bacau erau deja prieteni, radeau la glumele fiecaruia si facusera schimb de numere de telefon ca sa se vada la o cafea intr-o zi.
A existat un moment amuzant cu o baba pierduta in spatiu ce a realizat ca autocarul nu opreste in centrul  Focsanului si a inceput sa se vaicare si sa faca scandal ca nimeni nu i-a zis ca trebuie sa coboare pe centura.

Dar dincolo de drumul lung si de episoul de la minister, pe care il voi prezenta separat, la Bucuresti am mai reusit sa fac cate ceva. Duminica seara am mers la Promenada Mall unde in cea mai mare terasa a unui mall, la baza celei mai inalte cladiri din Romania, avea loc un festival de teatru in aer liber. Asezati la o masa pe o terasa, cu o bere in fata, am urmarit un spectacol de pantomima si step de o ora, compus din scenete care mai decare mai haioase sau mai putin haioase. In Bucuresti chiar ai ce sa faci cu buget redus daca stii unde sa cauti. In timpul spectacolului am stalkarit o pseudovedeta si am incercat sa ii fac poze ca un paparazzo dar n-am reusit mare lucru.
Luni, printe un drum la minister, unul la bilete.ro si o vizita de curtoazie am reusit sa ma vad si cu doi oameni dragi pe care nu ii mai vazusem de cum, cu care ne-am pus la zi vietile, band o cafea sau o cola pe terasa Mc-ului de la Gara de Nord.
Frant de oboseala am ajuns la 11:20 acasa unde am cazut bustean la somn pentru ca aveam nevoie de o zi de odihna pana sa plec din nou la drum, la Iasi.
Pe curand...

Comentarii

Postări populare