Hotul de carti - cartea

Hotul de carti e una din acele carti pe care mi le-am dorit mult sa le citesc si cand am facut-o, n-am ramas dezamagit. Prima data am vazut trailerul filmului (pe care sper sa reusesc sa-l vad azi) si mi-am spus ca vreau sa vad filmul asta. Apoi am vazut ca e facut dupa o carte si la scurt timp dupa am vazut pe facebook o poza cu editia romaneasca. Atunci mi-am spus ca mai intai citesc cartea si apoi o sa vad si filmul.
Am vanat mult o oferta pentru cartea asta. Rao are preturi mari la cartile traduse (si tot n-are bani sa-si plateasca traducatorii) iar cartea asta fiind destul de stufoasa, pretul ei sarea de 50 de lei. Am prins-o acum o luna la oferta pe net, la 50% reducere cu transport gratuit. Am cumparat-o imediat, insa nu am citit-o pe data, si asta nu datorita listei mele OCD-iste ci pentru ca i-am dat-o sora-mii sa o citeasca. 

Mi-a placut foarte mult romanul. Mi-a placut mult ideea lui cu toate ca mi-a luat un pic sa ma obisnuiesc cu stilul. Actiunea e povestita de Moarte si printre fragmentele de narare mai sunt paragrafe scrise boltit pe mijlocul foii, cu explicatii in plus sau cu definitii date de Moarte, noua cititorilor, ca sa intelegem mai bine actiunea si contextul in care se intampla toate.
Am stiut ca la final o sa vars niste lacrimi pentru ca am fost atentionat de trei persoane ce au citit cartea. Ma asteptam la un final trist nu numai datorita acestor trei persoane, ci si datorita perioadei in care se desfasoara actiunea: Germania Nazista, in timpul Celui De-al Doilea Razboi Mondial.
Nu stiu de ce, poate pentru ca nu am prea multe referite artistice din perioada Holocaustului, dar Hotul de carti mi-a amintit de Baiatul in pijamale in dungi.
E o carte ce te prinde, eu am citit cele aproape 600 de pagini in 4 zile si in timpul asta am mai avut si multe altele de facut. E o carte pe care o recomand tututor pentru ca e usor de citit, are un subiect ce vinde si prinde si e scrisa foarte bine.
Pe curand...

Comentarii

Postări populare