Ingerul incalecat

Peste o luna, pe 27 noiembrie, se anunta casigatorul Premiului Augustin Fratila pentru romanul anului 20013. In 2012 a casttigat Radu Aldulescu cu Cronicile Genocidului. Asa l-am descoperit si eu pe autor si dupa ce m-am indragostit de scriitura lui, m-am hotarat sa citesc si altceva scris de el.
Ingerul incalecat e de fapt prima parte a aventurilor Dracului, personaj principal in romanul premiat anul trecut. Deci personajul il stiam si mi s-a parut interesant sa vad cum a ajunssa fie cel din Cronicile Genocidului. Din pacate Ingerul incalecat nu m-a tinut chiar atat de aproape de carte si de cateva ori, in timp ce citeam, realizam ca eram cu gandul in alta parte si ca actiunea nu imi capta 100% atentia,
In rest, Radu Aldulescu si stilul lui scriitoricesc ma fascineaza prin crearea unui personaja atat de murdar si comun, ca orice ratat din Bucuresti, ce se zbate in mizeria cotidiana, fara sa incerce prea mult sa se ridice si sa evolueze. Asta imi si place la Aldulescu, ca personajele lor nu au ambitii, ca nu lupta impotriva sistemului si ca sunt ancorate in griul cotidian.
Am citit cartea mai mult prin metrou si mai putin acasa, si de aceea mi s-a intamplat de cateva ori sa fiu in zona in care se desfasura actiunea: Obor, Piata Muncii, Titan.
Mai am inca doua carti de Aldulescu insa le voi citii mai incolo, intre timp vreau sa alternez cu alti autori si alte culturi ca sa ii simt lipsa si sa ma bucur de lectura viitoare,
Pe curand...

Comentarii

Postări populare