Bastarda Istanbulului

#6 Cartea care o facea pe mama sa rada

Asta vara, din ultimul salariu, mama si-a cumparat Bastarda Istanbului de Elif Shafak. In fiecare zi iesea pe terasa cu cartea si o auzeam razand copios. Ma duceam la ea si o intrebam curios ce e atat de amuzant si imi spunea ca Safak a creat in romul sau niste personaje atat de colorate si se amuza citind despre povestile lor.
In vara am citit Cartea Soaptelor a lui Vozganian si astfel am aflat mai multe despre genocidul armean. Fiind impresionat de ceea ce au patit armenii, am tot citit materiale despre acest subiect si astfel am aflat ca Pamuk (laureatul Nobel turc) si Safak sunt personalitati de cultura turca ce recunosc genocidul. Anul asta, cand se va comemora acest tragic eveniment, aceesti doi autori vor citi fragmente din Cartea Soaptelor in semn de solidaritate fata de armeni.
Bastarda Istanbulului pune fata in fata lumea Istanbulului de astazi cu cea a armenilor fugiti in America, intr-o poveste plina de personaje colorate si amuzante si de femei puternice. Din cauza acestul roman, Elif Shafak a fost acuzata de ofensa asupra identitatii turce, ceea ce ar fi putut-o costa trei ani de inchisoare. E interesant faptul ca turicii isi recunosc istoria doar dupa ce s-au infiintat ca stat turc si nimic din perioada Imperiului Otoman si mare parte din populatie nu stie nimic despre acest genocid.
Cartea lui Shafak m-a facut sa imi doresc sa vizitez Istambulul mai mult ca niciodata si in acelasi timp m-a facut sa imi fie dor de Hakan, prietenul meu turc din Japonia.
E un roman foarte bun ce trebuie citi. Eu cu siguranta o sa mai citesc carti scrise de Elif Safak pentru ca e una din putinele autoare ce imi plac.
Pe curand...

Comentarii

Postări populare