Femeia de hartie

#14 Cartea pe care am asteptat-o mult si am citit-o prea greu

Am asteptat o luna sa gasesc cartea asta in librarii. Poliromul i-a facut reclama din timp, au anuntat-o in librarii, insa nu se gasea nicaieri pana cand a aparut miraculos pe librariile online. M-a atras descrierea autorului:
"Rabih Alameddine (n 1959) s-a nascut la Amman, in Iordania, si a crescut in Kuveit si in Liban. La saptesprazece ani s-a mutat in Anglia si apoi in Statele Unite. Pasionat de matematica, a studiat ingineria la University of California din Los Angeles, apoi a absolvit un masterat in administrarea afacerilor."
 Omul asta a crescut si s-a format in atatea culturi diferite si a studiat atatea lucruri. Pe langa faptul ca e un inginer cu master in administrarea afacerilor si un scriitor finalist al National Book Award in 2014, mai e si un pictor de succes.
Dar dupa ce am asteptat o luna sa gasesc cartea, mi-a luat mai mult de 2 saptamani sa o citesc. Practic, am citit-o in patru zile, insa astea au fost intinse de-a lungul a 16 zile. S-a intamplat sa am o infectie alimentara, un picior cu entorsa, raceala, laringita, prieteni de peste mari si tari in vizita si un deadline la un referat ca sa nu ma lase sa imi vad de lectura.  Si imi pare rau ca s-a intamplat asa pentru ca Femeia de hartie e una din cele mai bune carti pe care le-am citit in ultima vreme.
Aaliya, femeia de hartie, este o vaduva singura, o librareasa ce traduce carti ca hobby. Insa tot universul ei e pe cale sa se destrame cand apare un accident. Asa incepem sa o cunoastep pe femeia de acum si povestea ei, suitele de evenimente care au adus-o acolo atunci.
Femeia de hartie e un roman plin de referinte si citate din zeci de carti. Mi se pare o munca titanica sa reusesti sa scrii asa o carte si cred ca de aceea a fost roman finalist la inceputul anului, la National Book Critics Circle Award.
E o carte ce trebuie citita pentru ca este o capodopera contemporana.
Pe curand...

Comentarii

Postări populare