Si Hams Si Regretel

13# Cartea ce parea sa fie pierduta

Vi s-a intamplat vreodata sa cutati un lucru, sa nu-l gasiti si apoi sa uitati de el? Asa am patit eu cu aceasta carte. Am cautat-o la un moment dat, n-am gasit-o, am uiat de ea, si inainte de Craciun am vazut-o in librarie. Mai era un singur exemplar si pentru ca eram in cautare de cadouri de sarbatori, i-am aratat-o Vanesei si i-am zis ca asta vreau cadou.
L-am descoperit pe Matei Florian, la fel ca toti, prin fratele lui, Filip Florian. In Japonia am citit cam tot ce a publicat Filip Florian, inclusiv Baiuteii, romanul pe care l-a scris cu Matei.
Scriitura lui Matei Florian m-a dus mai mult cu gandul la Orbitorul lui Cartarescu (primele doua volume) decat la scriitura fratelui sau. Cei doi au un stil cu totul diferit. Daca Filip Florian are fraze lungi (ce uneori se pot intinde pe o pagina), Matei scrie mult mai lejer.
Mie Si Hams si Regretel mi s-a parut un Basm Postmodernist contemporan. Iar cine spune ca basmele sunt numai pentru copii, se inseala. Dovada e romanul pe care l-am citit saptamana trecuta, Vulpea Albastra. Si uite ca asa, intr-o saptamana am citit doua basme moderne si odata cu primavara, a reinviat si copilul din mine si nu numai natura.
Asa ca recomand acest roman tuturor celor care sunt dispusi sa citeasca o poveste de dragoste dintre doi pitici de gradina Si Hans si Regretel si Tristina ce pare sa fie inspirata din povestea ratata a naratorului. Pentru ca e bine ca din cand in cand sa mai evadam din lumea noastra si sa ne aventuram intr-o lume fantastica, plina de fum si personaje amuzante.
Pe curand...

Comentarii

Postări populare