Vlog haul

Acum vreo cativa ani m-a intrebat cineva de ce nu renunt la blog pentru un vlog. Raspunsul a fost clar si la obiect: nu imi place de mine, asa ca nu am nevoie de altii care sa se utie la moaca mea si sa imi trimita comentarii ca-s urat, gras si arogan; printre cititorii mei sunt oameni care nu stiu cum arat, si e mai bine asa si n-am chef sa se trezeasca unul sa faca misto de dulcili grai moldovinesc in care grai.
De curand am avut o conversatie cu o colega din liceu ce spunea ca in ultimul timp a tot dat peste mine in mediul online (ii apareau notificari de-al mele pe fb, eram activ de goodreads) si vazand ca  citesc destul de mult si ma intreba daca urmaresc vreun book vlog. I-am zis ca nu, dar apoi mi-am dat seama ca urmaresc unul ironic (ca orice hipster veritabil). Oricum nu le urmaresc pentru ca niciodata nu ma uit la recenzii inainte sa citesc o carte, ci in timp ce o citesc, sau dupa. Iar eu folosesc goodread-ul doar pentru a le da stelute. Si apropo de goodreads, de ce isi fac unii cont acolo cu toate ca nu citesc mai deloc? Dar revenind la oile noastre, am inceput sa caut cateva book vloguri sa vad ce anume se poata in materie de citit si ce difera de la un vloger la altul. Am ramas surprins sa vad ca majoritatea postarilor erau niste book haul-uri. Nici nu stiam termenul asa ca l-am cautat si am aflat ca se refera la o activitate in care te lauzi cu ce ai mai cumparat. De ce pana mea ti-ai face un vlog despre carti in care sa vorbesti despre niste carti pe care nu le-ai citit? Au si eu 2-3 carti pe noptiera necitie si de vreo 10 ori mai multe pe kindle dar nu vorbesc despre el, decat dupa ce le citesc.
Japonezii au un cuvant pe care nu cred ca il mai are nimeni: Tsundoku. Tsundoku e actiunea prin care lasi o carte necitita, dupa ce ai cumparat-o, de obicei in teancuri, pe masa. Cam asta fac si vlogerii. Daca tu faci un book haul pe luna, in care prezinti 6 carti cumparate, si apoi mai ai inca doua-maxim trei articole cu cate o carte, iti raman 3 carti necitite din alea prezentate in haul. Oricum, ideea unui articol in care prezinti un produs inainte sa il incerci vine din constientizarea faptului ca nu o sa apuci sa il testezi.
Si atunci de ce sa urmaresc eu book vloguri? Sau de ce sa fac si eu asa ceva?
Pe curand...

Comentarii

Postări populare