Fiica negustorului de sake

28# Angela Hondru

Mi-am cumparat volumul de fata, undeva prin noiembrie, cand Humanitas si Centrul de Studii Romano-Japoneze "Angela Hondru" au organizat o Seara Japonieza, in care au sarbatorit-o pe Angela Hondru pentru cei 70 de ani impliniti in acea zi.
Pana atunci nu auzisem nimic despre Kido Okamoto si mi s-a parut interesant sa citesc o colectie de povestiri politiste japoneze, scrise de acest Arthur Conan Doyle al japoniei. Cu alte cuvinte, personajul principal al povestioarelor lui Okamoto, dectectivul Hanshiki e un fel de Sherlock Homes japonez, sau nu.
Volumul e simpatic. Povestirile pe care detectivul Hanshiki i le spune autorului sunt interesante si pline de umor, Insa am simtit ca lipseste ceva, ca poarca citesc un curs si nu ca nu reusesc sa ma infund in lectura si sa plutesc odata cu povestea, ci mai mult sa fug impiedicat pe langa ea
Ca sa fiu sincer eu sunt iubitor de literatura japoneza contemporana, si poate de aceea nu prea m-a atras scrierea lui Okamoto. Dar toate povestioarele m-au dus cu gandul la o lume din piesele de kabuki si asta m-a mai tinut un pic ancorat in lectura. Ma asteptam la mai mult mister, la mai multa drama in rezolvarea cazurilor, insa eleganta si manierismul japonez si-a pus amprenta si peste un roman politist. E prea politicos...
Pe curand...

Comentarii

Postări populare