Ich bin ein Berlier

#33 Titlul

Vi s-a intamplat vreodata sa alegeti o carte dupa titlu? Mie mai mereu. Despre Ich bin ein Berlier nu stiam nimic. Despre autor, Gabriel Andronache, nici atat. Apoi am aflat ca e din Iasi, ca scrie la ziare de renume, ca e scenarist responsabil cu scetchiurile celor de la Voua, coscenarist al filmului Ho Ho Ho si scenarist al unui scurt-metraj premiat pe la festivaluri internationale.
Cartea asta o am primita cadou, de la un prieten virrtual. De fapt am facut schimb de carti si printre titlurile pe care mi le-a dat, s-a numarat si asta.
Romanul e castigatorul concursului de debut organizat de Herg Benet in 2010 si spune povestea lui D. un inadaptat ce viseaza la o noua viata in Berlin. Micro-romanul ni-l prezinta pe protagonist in momentul in care isi [pierde locul de munca si se decide sa faca pasul care crede ca ii va schimba viata.
In Berlin incepe viata cu o minciuna, spunand ca e scriitor venit cu o bursa, insa incetul cu incetul isi recapata increderea in el si lucrurile par sa ii mearga bine.
E un roman ce poate fi citit cu usurinta pe un drum dinr-un capat de linie in altul, sau dimineata la cafea, sau doua seri la rand, inainte de culcare. Mi-a placut stilul usor acid in care e scris, insa povestea mi s-a parut usor banala. Am citit a autorul a castigat finaintare pentru a face un film dupa roman, si cred ca, cu oamenii protriviti, filmul ar avea sanse pe la Berlinada sau la Cannes.
Pe curand...

Comentarii

Postări populare