Cat's Cradle

40# Melancolie

Dupa numele romanului scriitorului american Kurt Vonnegut e un restaurant/cafenea in Waseda, Tokyo, unde am fost odata, si unde mi-a placut foarte mult. Cat's Cradle din Waseda e neoficial, locul nostru, al micii gasti de la Tokyo. Cu toate nu am mers nicidoata cu totii acolo, la un moment dat, unul, doi sau trei dintre noi a fost acolo. Despre cafenea am scris aici. Iar poze puteti vedea pe paigna de facebook a blogului, aici
Cu toate ca au trecut doi ani fara o luna de cand am fost acolo, pana de curand nu am avut in minte sa citesc romanaul care dadea numele cafenelei. Insa Ra, mi-a spus ca trebuie sa citesc cartea, pentru ca e foarte buna. Si pentru ca urma ziua ei de nastere, am zis sa ii ascult sfatul si sa o citesc.
Sa fiu sincer, nu m-a dat pe spate. Mi-a placut, insa ma asteptam la altceva. Nu imi puteam imagina ca un roman de genul asta a dat numele acelei mici cafenele conduse de un cuplu de oameni ce nu pareau genul asta.
Romanu este o carte despre religie - Bokonismul - o religie (inventanta de autor) postmoderna ce combina niste ritualuri ciudate dar pasinice cu povesti irelevante si ciudate despre viata lui Dumnezeu. Dar in acelasi timp este o carte despre tehnologie si stiinta, ce de fapt satirizeaza Cursa inarmarii (cea mai cunoscuta cursa a inarmarii e Razboiul rece).
Actiunea se petrece pe o insula fictiva din Carabie unde totul e alambicat si incurcat, unde domina aceasta noua religie ce controleaza masele. Nu vreau sa dau prea multe detalii din carte insa inca incerc sa imi dau seama toate dedesubturile aceste carti. Am descoperit acum ca romanul e aparut la Polirom in 2004. Am gasit cartea in format PDF, aici.
Pe curand...

Comentarii

Postări populare