...Sa ucizi o pasare cantatoare

#42 Cartea pe care am avut impresia ca am citit-o candva

Am trecut pe langa titlul romanului lui Harper Lee de nenumarate ori, gandindu-ma ca eu am citit cartea asta candva dar nu imi aminstesc exact despre ce e vorba. In realitate nu o facusem. Nici macar filmul nu il vazusem. Deci, nu stiu de unde ideea asta ca am citit-o. Vorbeam cu un prieten de curand si ii spuneam ca au existat anumite carti pe care credeam ca le-am citit dar nu a fost asa. Inainte de romanul lui Harper Lee a fost De ce fierbe copilul in mamaliga. O alta carte pe care nu am citit-o e Shogunul. Am incercat sa o citesc cand eram prin scoala generala, mi s-a parut greoaie si n-am mai revenit.
Romanul de debut al lui Harper Lee, si singurul timp de 50 ani ani, a fost publicat in 1960 si a castigat Premiul Pulitzer devenind un roman clasic al literaturii contemporane americane.
Pe goodreads este unul din  cele mai citite roman clasice si lunar gasesc pe cineva in lista mea de prieteni care fie citeste cartea, fie comenteaza la un review.
Harper Lee reuseste cu fraze simple  sa realizeze un roman profund despre rasism, copilarie si inocenta,  Mi-a placut foarte mult ca povestea e vazuta prin ochii unui copil mic ce intelege altfel lucrurile si judeca aceste probleme de rasism fara sa fie influentat de istorie sau societatea din jur.
Zilele astea o sa vad si ecranizarea romanului, ecranizare ce a castigat 3 Premii Oscar. Am auzit ca e un film foarte bun si chiar vreau sa-l vad ca sa descopar daca transmite aceleasi sentimente ca romanul.
Pe curand...

Comentarii

Postări populare