Korean Day Relay Festival

Va povesteam in urma cu o saptamana, ca am ramas dezamagit de Festivalul Ambasadelor si ca singura tara care si-a dat interesul la acest festival a fost Coreea de Sud. La o saptamana dupa acest eveniment a avut loc Ziua Coreeana, organizata de Ambasada Coreei de Sud la Bucuresti si Centrul de Studii Asiatice din cadrul Universitatii Romano-Americane. 
Ca in orice poveste, ziua de sarbatoare a durat doua zile. Eu am ajuns in a doua zi. Am venit pregatit pentru lectia de gatit si pe langa asta m-am bucurat de un spectacol de tobe traditionale coreene.

Nefiind un fin cunoscator al culturilor asiatice, am ramas surprins sa observ ca tobele coreene nu seamana deloc cu cele japoneze. Da, stiu ca cele doua culturi sunt foarte diferite, dar totusi ma asteptam ca macar instrumentele sa fie asemanatoare.

Samulnori - Traditional Korean Music Performance
Posted by Horea Sibișteanu on Saturday, September 12, 2015

Dupa reprezentatia de tobe am invatat sa gatim Japche - paste de cartof dulce cu carne de porc si ciuperci si Bulgoghi.- celebra reteta de vita coreeana. Abia astept sa gatesc si eu acasa Bulgoghi, cred ca o sa incerc asta foarte curand si o sa pun reteta pe blog. Maestru de ceremonii la aceasta lectie de gatit a fost un coreean simpatic care invatase romana la Seoul, acolo unde e profesoara si prietena mea Irinuca. Profesorii de acolo fac o treaba foarte buna pentru ca tipul vorbea foarte bine limba noastra, care, sa fim sinceri, e de destul de grea si plina de exceptii si capcane.
Dupa ce timp de o ora am notat si am vazut cum se gateste, a venit marea surpriza. Degustarea. De fapt degustarea a fost un intreg pranz. Ambasada a realizat in holul de intrare de la Romano-Americana un adevarat bufet, unde am putut incerca zeci de sortimente de mancare coreeana.
Mi s-a parut jenant sa vad oameni ce au venit numai pentru mancarea gratis, fara sa participe la evenimentele ce au fost inainte de masa sau sa mearga la proiectia de film ce a continuat programul. Chiar am vazut un tip care si-a umplut 6 farfurii pe care le-a bagat in geanta si a plecat cu ele acasa.
Oricum, sa hranesti 600 de romani hamesiti e o investitie mare si chiar apreciez Ambasada Coreei de Sud la Bucuresti pentru efortul pe care l-a facut. Si sper sa o faca si la anul.

Pe curand...

Comentarii

Postări populare