Supa crema de linte

A trecut ceva timp de cand nu am mai scris o reteta pe blog. Si cum e post, si in perioada asta articolul cu piftelele de post ale mamei, e la mare cautate, m-am gandit sa va propun o supa crema de linte. 
Am descoperit lintea prin Alice, iar pana acum am facut o mancare de linte si aceasta supa, ce a pastrat, in linii mari, reteta ei.
Am facut doua portii, cu cantitatile din ochi, si asta a tinut de catitatea de linte verde pe care o mai aveam in casa.
Pentru reteta aveti nevoie de: linte verde, morcov, ceapa, praz, fulgi de paprika, chimion, sare, lamaie si patrunjel.
Am taiat jumatate de ceapa rostie, o ceapa galbena si jumatate de praz. Am curatat trei morcovi mici pe care i-am tras in tigaie, fara ulei, doar pe fundul vasului, cat sa se coaca un pic.


Am adaugat apa fierbinte, cat sa le acopere, o lingurita de paprika, jumatate de linurita de chimion si sare si le-am lasat sa fiarba.

Cand morcovul a inceput sa se inmoaie, am adaugat lintea, pe care o pusesem la inmuiat cu apa rece, de dimineata, si am mai completat cu apa fierbinte. Am acoperit cu un capac si din cand in cand am verificat daca mai trebuie sa completez cu apa sau daca s-a facut lintea.

Dupa ce s-au fiert si inmnuiat toate ingredientele, am stins focul, am ridicat capacul si am lasat ca totul sa se raceasca putin, inainte sa le adaug in blender. Pesntru ca mi se parea ca e prea putin lichid, dupa ce am turnat compozitia din oala, in blender, am mai pus putina apa. Apoi am adaugat sucul de la jumatate de lamaie, inca putina sare, piper si putin patrujel tocat. Le-am pasat in blender, pana cand s-a obtinut o pasta omogena.

Pofta buna!


Pe curand...

Comentarii

Postări populare